Klasa 4

 26.03.2020r., kl. IV, Język polski

Temat: Kopciuszek i jego brudna nóżka.

Kochani, dzisiaj przypominamy sobie o historii Kopciuszka, ale w nieco innej formie. Zachęcam do przeczytania utworu ze strony 169 -170.

  1. Waszym zadaniem będzie stworzyć w domu teatrzyk lalkowy. J Musicie wykonać trzy pacynki; kukiełki i na podstawie dzieła Chotomskiej odegrać sztukę, którą wasi Rodzice nagrają i prześlą mi do obejrzenia. (za pomocą telefonu).Bardzo jestem ciekawa Waszego wystąpienia. Na stworzenie filmu macie czas do 30.03. Gdyby ktoś miał jakiekolwiek kłopoty techniczne, proszę o kontakt mailowy.

Życzę wspaniałej zabawy!

27.03.2020r., kl. IV, Język polski

Temat: Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?

Moi Drodzy! Dzisiaj zapraszam Was do poznania formy wypowiedzi, jaką jest zaproszenie.

  1. Przeczytajcie wiadomości na temat zaproszenia ze strony 171 i 172                        w podręczniku.
  2. Na podstawie zdobytych wiadomości wpiszcie do zeszytu najważniejszych                 5 pytań, które są niezbędne do  zredagowania zaproszenia.

Mianowicie pisząc zaproszenie trzeba ująć następujące elementy, zaprasza:

                         Kogo? Z jakiej okazji? Kiedy? Gdzie? Kto?

     3 . Proszę napisać  zaproszenie do koleżanki/ kolegi na własne urodziny, uwzględniając 5 powyższych wskazówek. Wzór zaproszenia jest na s.172, (podręcznik).  Można pracę zrobić na kartce A3, złożyć na pół, wpisać treść                      w środku, ozdobić i wkleić do zeszytu, tak, aby można było ją otworzyć i zamknąć.

Życzę powodzenia. Pozdrawiam serdecznie. Monika Malinowska

 

Historia kl. IV  -tydzień/23-27.03/

Wchodzimy na stronę https://epodreczniki.pl/i zapoznajemy 

 się z tematami:

1.Czas i mapa w historii

2. Ludzie miecza –rycerze

3.Ludzie modlitwy-mnisi.

4. Legendarne początki.

 W zeszytach sporządzamy notatki.

25-27.03.2020

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć  z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego  mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia.  Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Proszę o wysłanie filmiku w każdy poniedziałek.

23.03.2020

Wychowanie fizyczne

Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

 Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie  „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.

25.03.2020r., kl. IV, Język polski

Temat: Kraina języka. Przysłówek.

Kochani, przypominamy sobie wiadomości z klas poprzednich. Oprócz rzeczownika, czasownika, przymiotnika pojawia nam się przysłówek. W odróżnieniu od wymienionych  części mowy przysłówek się nie odmienia.

  1. Proszę przeczytajcie informacje zamieszczone w podręczniku na stronie 167-168.
  2. Kolorem zielonym wpiszcie , co to jest przysłówek, na jakie pytania odpowiada, jaką pełni funkcję?
  3. Następnie proszę do zeszytu wykonać zad. 1 i 2 z podręcznika (str.167) oraz 91,92,93 w zeszytach ćw. (str.112,113.) Po skończonej pracy, proszę o zdj. Kto będzie czuł niedosyt, to proszę wypełnić ćwiczenia do str. 115.(do końca tego tygodnia).

 

Do dzieła, Kochani, liczę na Was J

Pozdrawiam serdecznie. Monika Malinowska

24.03.2020r. Kl.IV, j.pol.

Temat: Pisownia wyrazów z „rz” – ćwiczenia utrwalające.

Temat wpisz do zeszytu, wypełnij poniższe zadania. (kartę pracy wklej lub przepisz jej zawartość do zeszytu przedmiotowego).

Polecenia do wykonania w domu.

1. Z podanych wyrazów zakreśl te, których pisownię da się wyjaśnić (rz).

morze burza przepiórka wierzba krzak Krzysztof porządek potrzask grządka trzymać ślusarz piekarz orzech kurz uderzyć wierzyć jarzębina warzywa

2. Przeczytaj podane wyrażenia. Zasłoń je i spróbuj napisać z pamięci, następnie sprawdź, czy zapisałeś je poprawnie.

olbrzymia rzeźba

wzburzone morze

przypalona grzanka

towarzyski Grzegorz

parząca pokrzywa

wrześniowa pogoda

niepotrzebny przecinek

gorzki orzech

świetny przebój

3. Zakreśl te wyrazy z „rz”, których pisowni nie można wyjaśnić. Następnie spośród nich wybierz 3 wyrazy, ułóż z każdym po jednym zdaniu, wpisz do zeszytu.

przemówienie dojrzały narzędzie kurz drzemka przepiórka pierze krzyczeć porządek

tchórz uderzyć warzywo wrzos pszczoła stworzyć rzetelny dobrze zwierzę cesarz

4. Do podanych wyrazów dopisz odpowiednie wyrazy z „rz”.

człowiek, który panikuje -

rosną latem w ogrodzie na krzaku –

gotują się w zupie –

latem lubimy nad nie wyjeżdżać –

człowiek piekący chleb –

5. Odmień czasownik „podejrzewać” w czasie przeszłym przez liczby, osoby, rodzaje. Powodzenia, życzę owocnej pracy!

 

23.03.2020r. JĘZYK POLSKI

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o czasowniku.

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie! Mamy nietypowy czas, musimy wspólnie się wspierać w tych trudnych dla każdego chwilach, ale musimy też pracować. Ściskam każdego z osobna, myślą jestem z Wami i proszę o współpracę Was oraz Waszych Rodziców. J Dzisiaj w ramach lecji powtórzeniowej z j. polskiego zrobimy sobie powtórkę z czasownika.

1. Proszę, zapisz temat lekcji w zeszycie przedmiotowych, następnie przepisz polecenia i wykonaj zadania w zeszytach. Po skończonej pracy prześlij zdjęcia na            e-mail malinowskamonika1234gmail.com  Jeżli masz problemy natury technicznej, poproś o pomoc rodzica, albo napisz do mnie, spróbujemy rozwiązać problem.

Powodzenia! Na pewno sobie poradzisz!  Czekam na Twoją wiadomość.

Pozdrawiam J Was oraz Waszą Rodzinę

 Monika Malinowska.

Zadania do wykonania w domu.

  1. (Ustnie) Przypomnij sobie, co to jest czasownik?

  2. Odmień w czasie teraźniejszym przez liczby i osoby czasownik „odkurzać”.

  3. Przekształć z zdaniach formy bezokoliczników, które są zamieszczone                     w nawiasach, na formy osobowe czasownika, aby  wypowiedzenia były poprawnie zredagowane. Określ formę (liczbę, osobę, czas, rodzaj) tych czasowników.

Przykład:

Wczoraj (przyjechać) do nas znajomi z Krakowa.

Rozwiazanie:

Wczoraj przyjechali do nas znajomi z Krakowa.

przyjechali – liczba mnoga (lm), 3 osoba, czas przeszły, rodzaj męskoosobowy.

a)    Kasia teraz (jeżdzić) po parku na rowerze.

b)    Jutro chłopcy (zjeść) pyszny tort na urodzinach Bartka.

c)    Kucharz mieszał w garnku zupę, kiedy to przez otwarte okno (wlecieć) biały gołąb i (przestraszyć) pracowników restauracji.

d)    Babcia z dziadkiem jutro (mieć)  50 rocznicę ślubu. 

PRZYRODA - klasa IV

Temat: Zdrowy styl życia.

Podręcznik str. 132-134 oraz e-podręcznik:

https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-dzialu-ii-zdrowy-tryb-zycia/DZcTlDXnD

Praca domowa: Wykonaj zadania 1 do 3 w zeszycie ćwiczeń.

MUZYKA 23-27.03

Zachęcam uczniów do zapoznania się z treściami tematów z przedmiotu muzyka na najbliższy czas zdalnej pracy https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.

1. Klasa IV;

- zapoznaj się z tekstem piosenki „Ekorock”podręcznik str. 102 lub e-podręcznika http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lekcja-muzyki-4/#p=104

-wysłuchaj fragment utworu i zastanów się jakie uczucia wywołuje u Ciebie, spróbuj przedstawić je na ilustracji wykonanej dowolną techniką 

https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c 

 

 Historia - Klasa IV- Tematy z podręcznika  do zapoznania się :

1.Astronam który poruszył Ziemię str.96 -Zadania do wykonania: str-101-102

2. Jan Zamoyski-wódz i mąż stanu-str.104

3. W czasach skrzydlatych jeźdźców – str. 109

4.Epoka stanisławowska str-114

Uwaga!! Notatki robimy w zeszycie-będą sprawdzone i ocenione.Notatka zawiera odpowiedzi na pytania zamieszczone  pod każda lekcją .

PRZYRODA - klasa IV
Temat: Składniki pogody i jak je mierzyć.
https://epodreczniki.pl/a/jak-mierzymy-skladniki-…/DCwVIvYlg
Praca domowa: Polecenie 1.2

Technika: - 2 lekcje kl. IV

W wyszukiwarce internetowej wyszukać :
BRD karta rowerowa – następnie wybrać karta rowerowa – to proste
na tej stronie przeanalizować :
-zmiana pasa ruchu
- włączanie do ruchu
- wymijanie
- omijanie
- wyprzedzanie

W podręczniku w temacie 7 „Manewry na drodze” wykonać w zeszycie zadania: 1,3, 8, (9 i 11 – dla chętnych)

Klasa IV – informatyka 2 godziny
Na stronie wydawnictwa Migra opracować temat 8 – Sterujemy duszkiem na ekranie
www.Migra – strefa ucznia – wybierz podręcznik -praca samodzielna – temat 8 Sterujemy duszkiem na ekranie – pobierz temat
Można pracować w programach online lub pobrać bezpłatnie program i zainstalować

Język angielski Klasa IV,

Zagadnienia z zakresu czasu present simple oraz przysłówków częstotliwości:
https://www.perfect-english-grammar.com/present-simple-exer…
https://agendaweb.org/…/present-simple-interrogative-exerci…
https://agendaweb.org/verbs/present-simple-negative.html

 

Od 15.04

Ćwiczenia gramatyczne z poniższych linków:

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/structures/prepositions_at_in_on_time.htm

https://www.perfect-english-grammar.com/time-prepositions-exercise-2.html

https://agendaweb.org/exercises/grammar/prepositions/time-2

 

W każdym ćwiczeniu odnośnik do kolejnych podobnych ćwiczeń. Jeśli ktoś jeszcze sobie nie radzi polecam je zrobić. W razie czego pod tym linkiem macie przypomnienie kiedy używamy których :

http://www.angielski.slowka.pl/filmy,angielski-gramatyka-prepositions-at-on-in,m,1649.html

 

 

Od 27.04

 

 

 

Ksiązka, str 87, Time expressions, ćw 7,

 

str 88, ćw 1 ( czytamy), 2, Phrase book do zeszytu pod tematem tego poddziału.

 

Str 89, ćw 4, 6,7

 

Ćwiczenia, str 84, ćw 1, 2,3,

 

str 85, ćw 4,5,6,7

 

str 86ćw 1,2,3,4

 

str 87, ćw 5,6,7,8

 

 

 

 

Matematyka Klasa IV

1.Prostokąty i kwadraty
Podręcznik: zad. 1, 4, 5, 6, 7 a, c, Czy już umiem? zad 2 str. 19-20
Ćwiczenia: zad. 1, 2, 4, 8 str. 80

2. Proszę zapoznać się materiałem z epodręcznikaWielokąty  ich własności i rodzaje. https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DXNLaXAGX  ,  następnie zapisać w zeszycie notatkę ( „ Ważne”  z powyższego tematu), a także wykonać ćwiczenia online,  natomiast w zeszycie zapisać ćwiczenie nr. 2.

3. Proszę zapoznać się z treścią z podręcznika str. 21-22, następnie wykonać w zeszycie zdania nr. 1,2,3 i 4 str. 22-23.

 

KLASA IV J. POLSKI
1.Proszę przeczytać lekturę,, Pionokio", zaznaczyć fragmenty dotyczące wyglądu i cech charakteru głównego bohatera. 2. Nauczyć się na pamięć wiersza pt. "Miasteczko", str. 161,podr. 3. Utrwalać wiadomości dotyczące czasownika.

 strona 1