Klasa 5
GEOGRAFIA 23.03 - 27.03.
Temat lekcji: Pogoda a klimat.
Przeczytać z podr. Str. 102-107, a następnie przepisać ze str. 107 .To najważniejsze! jako 4 punkty do zeszytu
BARDZO PROSZĘ o skorzystanie ze strony internetowej :
wwwzdalnenauczanie
Tam proszę otworzyć sobie klasę 6 (nie pomyliłam się 6!) , następnie przedmioty, wybrać geografia i jest temat: Czym jest pogoda, a czym klimat? OBEJRZEĆ CAŁĄ LEKCJĘ
Serdecznie pozdrawiam i życzę Wam i Waszym bliskim dużo zdrowia!
Kl.V-historia
Wchodzimy na stronę https://epodreczniki.pl/
zapoznajemy się z tematami:
1.Mieszko I-początki państwa polskiego
2. Bolesław Chrobry-pierwszy król Polski - ćwiczenie 8. do zeszytu.
3.Demokratyczne Ateny
Notatka w zeszycie w formie planu.
25-27.03.2020
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia. Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Proszę o wysłanie filmiku w każdy wtorek.
23.03.2020
Wychowanie fizyczne
Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)
Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!
Klasa V
Lekcja 1 -2 (poniedziałek - wtorek)
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych. Utrwalenie i powtórzenie.
Zapoznanie się z materiałem na stronie internetowej www.gov.pl/zdalnelekcje
lekcja 10 / materiał do zajęć 1
https://www.matemaks.pl/mnozenie-ulamkow-dziesietnych.html
lekcja 10 / materiał do zajęć 2
Notatka:
1 mendel = 15 sztuk
1 kopa = 60 sztuk
1 tuzin = 12 sztuk
1 gros = 144 sztuki
Zapisywanie dużych liczb
Duże liczby często zapisujemy używając skrótów:
„tys.” – tysiąc (1 000)
„mln” – milion (1 000 000)
„mld” – miliard (1 000 000 000)
np.: 4,5 tys. = 4,5 · 1000 = 4500
0,5 mln = 0,5 · 1000000 = 500000
lub 18 200 000 = 18,2 mln
5250 = 5,25 tys.
Koniec notatki
Rozwiązać zadania w zeszycie:
Podręcznik: zadanie 6, 9,10 str. 26
Czy już umiem? str. 27
Rozwiązać zadania w ćwiczeniach:
Ćwiczenie: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9 str. 96-98
Lekcja 3 (środa)
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.
Zapoznanie się z materiałem na stronie internetowej www.gov.pl/zdalnelekcje
lekcja 11 / materiał do zajęć 1
https://pistacja.tv/film/mat00187-dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne?playlist=299
https://pistacja.tv/film/mat00191-dzielenie-ulamkow-dziesietnych-przez-10-100-1000?playlist=299
Przeanalizować przykłady w podręczniku str. 28-29
Rozwiązać zadania w zeszycie:
1. Podręcznik: zadanie 1 A, B, (a-d) str. 31
zadanie 2 A, B, D (a-d) str. 31
Rozwiązać zadania w ćwiczeniach:
Ćwiczenie 1, 2, 3 str. 99
Lekcja 4 (czwartek)
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych.
Zapoznanie się z materiałem na stronie internetowej www.gov.pl/zdalnelekcje
lekcja 12 / materiał do zajęć 1
https://www.matemaks.pl/dzielenie-ulamkow-dziesietnych.html
lekcja 12 / materiał do zajęć 2
https://pistacja.tv/film/mat00192-dzielenie-pisemne-liczb-dziesietnych?playlist=299
Rozwiązać zadania w zeszycie:
1. Podręcznik: zadanie 1 C (a-f) str. 31
zadanie 2 C (a-f) str. 31
2. Podręcznik: zadanie 4,5 str. 32
Rozwiązać zadania w ćwiczeniach:
Ćwiczenie 3,4,5,6 str. 99-100
Dodatkowe informacje:
Polecam stronę www.gwo.pl zakładka strefa ucznia/szkoła podstawowa i rozwiązywanie testów online (kl.4-5)
Zapraszam do konsultacji indywidualnych z nauczycielem za pomocą Messenger w godzinach 9.00 – 10.00 lub 11.30 – 12.00 Login: Mat Spm
Ważne! Bardzo proszę o przesłanie mi adresów email na pocztę ela161@op.pl (proszę w temacie napisać swoje imię i nazwisko oraz klasa)
Język polski - II tydzień (23.03. - 27.03. )
Klasa V:
Temat: W jaki sposób należy pisać pozdrowienia? Podsumowanie.
-
Proszę przeczytać: podręcznik, str. 319-320.
-
Karta pracy (grupa klasowa).
-
Zeszyt ćwiczeń, str. 9-11, 13.
-
Możecie sobie utrwalić informacje, korzystając ze strony: epodreczniki.pl - Życzenia, pozdrowienia, gratulacje.
Temat: Dlaczego podmiot liryczny nazywa Biblię swoją ojczyzną?
-
Na podstawie materiałów, które przygotowaliście wcześniej, proszę wyjaśnić, co oznacza słowo: Biblia. Proszę zapisać, jak dzielimy Biblię (Stary i Nowy Testament – krótko, o czym mówią i z ilu ksiąg się składają).
-
Proszę przeczytać wiersz „Biblio, ojczyzno moja...” - str.182 i odpowiedzieć na pytania:
• kto jest nadawcą i adresatem wiersza?
• w jaki sposób podmiot liryczny zwraca się do Biblii?
• dlaczego Biblia jest tak ważna dla osoby mówiącej w wierszu?
-
Proszę zapisać w zeszycie związki frazeologiczne, które znajdują się w podręczniku
na str. 183. -
Poczytajcie także: epodreczniki.pl - Książka nad książkami.
Temat (2 godz.) : Księga, która mówi o początku.
-
Proszę przeczytać tekst „Stworzenie świata”, str. 190 -193 i wykonać polecenia:
• wypisz etapy powstawania świata (w formie planu)
• wyszukaj i zapisz epitet określający to, co stworzył Bóg. Dlaczego wielokrotnie pojawia się w tekście? (podpowiedź: chodzi o słowo: dobry)
• dopisz synonimy do słowa: dobry
• wyjaśnij znaczenie rzeczownika: niedziela. Dlaczego niedzielę nazywa się Dniem Pańskim?
• zapisz,czym jest motto – definicja: podręcznik, str. 193, a następnie przepisz do zeszytu motto tekstu A. Kamieńskiej
• podaj tytuł księgi, do której odwołuje się autorka teksu
• porównaj ten opis stworzenia świata i człowieka z poznanymi dotąd - w formie tabelki (tabelka – grupa klasowa).
Temat: Opowieść o raju, czyli historia Boga, jabłka, węża i człowieka.
-
Zapisz skojarzenia do słowa: raj (metoda słoneczka).
-
Przeczytaj tekst „Adam i Ewa”, str. 194-195.
-
Podaj cechy węża – na podstawie tekstu.
-
Napisz, na czym polegało przewinienie pierwszych rodziców. Wyjaśnij, w jaki sposób zostali ukarani.
-
Podaj przykład obecności zła w świecie.
-
Zapisz trzy sposoby na to, jak pomnażać dobro na świecie.
Zadanie: Podręcznik, str. 196, zad. 6.
Zapoznaj się z tematem: Czyny i ich konsekwencje - strona: epodreczniki.pl (przeczytaj i zapisz w zeszycie odpowiedź do ćwiczenia 8).
Uwaga! Bardzo proszę o przesłanie mi Waszych adresów email na pocztę: marzenazelazko@yahoo.pl ( w temacie proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz klasę).
Historia:
Kl. V
1.Powtórzyć do sprawdzianu dział –„Społeczeństwo ,władza i kultura średniowiecznej Europy” str.120-152.
Zapoznać się z tematami z podręcznika.
2.Narodziny państwa polskiego –str. 154
3. Panowanie Bolesława Chrobrego –str.158
4. Upadek i odbudowa państwa polskiego -str. 162
BIOLOGIA :
klasa V
Temat: Grzyby – różnorodność, budowa, czynności życiowe.
https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL
Praca domowa: Ćwiczenie 1 i 2
Geografia
klasa V:
Temat lekcji: Pierwsze podróże geograficzne.
Uczeń powinien przeczytać w podręczniku str.91-97, następnie w zeszycie (pod tematem) wykonać polecenia 1,2,4 ze str.97.
Technika:
klasa V
Temat1 : Budujemy model żaglówki– podręcznik str. 77 -78
Zapisz w zeszycie
-
Plan pracy:
-
Materiały:
-
Przybory i narzędzia
Wykonaj żaglówkę wg planu.
Temat2 : Funkcje i zadania odzieży – podręcznik str. 82 - 84
Wypisz w zeszycie funkcje odzieży i podaj po kilka przykładów tej odzieży.
Możesz wykonać zadanie 4.1str.84 (dodatkowo)
Klasa V – informatyka 2 godziny
Na stronie wydawnictwa Migra opracować temat 8 (punkt 4 i 5) – Kompozycje, historyjki i gry w języku Scratch
www.Migra – strefa ucznia – wybierz podręcznik -praca samodzielna – temat 8 Kompozycje, historyjki i gry w języku Scratch– pobierz temat
Temat 1: Programujemy historyjkę. Str. 85
Temat2 :Tworzymy grę dla jednego gracza. Str. 88
Można pracować w programach online lub pobrać bezpłatnie program i zainstalować
Matematyka
Klasa V
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych
Podręcznik: zad. 7, 8 str. 25, Czy już umiem? str. 27
zad. 1, 2, 3, 4 , Czy już umiem? str.31-33
Powtórzenie przed klasówką zad. 1- 15 str. 40-41
Ćwiczenia: zad. 1 – 9 str. 96-98
zad. 1-6 str. 99-100
Język angielski
Klasa V,
Zagadnienia z zakresu czasu past simple oraz czasowników nieregularnych:
https://agendaweb.org/verbs/past_simple-exercises.html
https://agendaweb.org/…/past-simple-affirmative-exercises.h…
https://agendaweb.org/verbs/past-simple-questions.html
https://agendaweb.org/verbs/past-simple-negative.html
Do obejrzenia lekcje online:
https://www.youtube.com/watch?v=1bmuIVQCOQ0
https://www.youtube.com/watch?v=xPEChp4DCO8
https://www.youtube.com/watch?v=ipqDNqUDiMI
https://www.youtube.com/watch?v=g9zgE5tsFx8
https://www.youtube.com/watch?v=LTIGndXwCXk
https://www.youtube.com/watch?v=Nd4MScADY94
https://www.youtube.com/watch?v=advUFEJhc3Y
https://www.youtube.com/watch?v=LOw5h0_oUEM
https://www.youtube.com/watch?v=_IK_0sIsfxg
https://www.youtube.com/watch?v=0HPKwhngB-U
https://www.youtube.com/watch?v=3zJQoQLCeNo
Od 15.04
Książka:
Str 82, ćw 1 ( temat lekcji Meet the challenge, poniżej tłumaczymy słówka z ćw 1)
Str 84, ćw 1, czytamy i uzupełniamy w zeszycie zdania z ćw 2.
Str 85, Past simple, ćw 5 do zeszytu przepisujemy czasowniki i z komiksu wyszukujemy ich formy przeszłe ćw 6 przerysowujemy tabelkę do zeszytu i uzupełniamy
Ćwiczenia:
Str 82, ćw 1,2,3
Str 83, ćw 4,5,6,7
Oraz
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/irregular_verbs/fill_in.htm
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/irregular_verbs/fill_in2.htm
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/irregular_verbs/fill_in3.htm
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/irregular_verbs/mix.htm
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/irregular_verbs/mix2.htm
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/verbs1/index.php
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/irregular_verbs/crossword_6_7.htm
Od 27.04.
Ksiązka:
Str 86, ćw 1,2,3
Str 87, ćw 4,5,6 ( do nauczenia się tylko ), 7,8,9
Str 88 ćw 1, 2, Phrase book ( do przepisania i przetłumaczenia do zeszytu pod tematem poddziału)
Str 89, ćw 4,5,8,9 (ćw 9 wysyłamy do mnie na mail timdemski@o2.pl, jest to zadanie na ocenę, piszemy je na wzór ćw 8)
Ćwiczenia:
Str 84, ćw 1,2,3,4,5
Str 85, ćw 6,7,8
Str 86, ćw 1,2,3
Str 87, ćw 5,7,8
Muzyka - Klasa V - 23.03.27.03
- zapoznaj się z treścią z podręcznika str 126-129 lub e-podręcznika
- wysłuchaj fragmentów muzyki chóralnej;
https://www.youtube.com/watch?v=3WWwuA6twKI
https://www.youtube.com/watch?v=P5mu34WkfEs
https://www.youtube.com/watch?v=6982BsQS_6Q
- wysłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę „Chodź, pomaluj mój świat”
https://www.youtube.com/watch?v=CANx5RcdPdo
https://www.youtube.com/watch?v=L9xuROH4194
Język polski:
Informacja dla uczniów klas V-VIII (język polski): W związku z decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych i szkól wyższych, przekazuję zestaw zadań do wykonania w czasie pobytu w domu. Proszę wykonać następujące zadania w zeszycie ćwiczeń – te, których nie wykonywaliśmy w czasie lekcji – ze stron:
klasa V – strony: 9-11, 21-37, 39-40, 62-73
zadanie (wypracowanie) – kartka A4: „Dalsze losy niewidomej dziewczynki”. Zredaguj opowiadanie twórcze na podstawie „Katarynki” B. Prusa. Pamiętaj o wprowadzeniu elementów opisu oraz dialogu (rozmowę zapisz, stosując myślniki). Co najmniej 120 słów.
Ponadto proszę także korzystać ze stron: lektury.gov.pl, epodreczniki.pl, cke.gov.pl , gwo.pl (strefa ucznia)– jest tam wiele materiałów do ćwiczeń, a także włączać program TVP Kultura – ekranizacje lektur szkolnych... Przypominam również o czytaniu lektur (pozostało 5 tygodni). Informacje te zostały również udostępnione poprzez komunikator messenger – na grupach klasowych
PLASTYKA