Klasa 6
GEOGRAFIA 23.03. - 27.03
Temat lekcji: Rolnictwo Danii i Węgier.
Po przeczytaniu z podręcznika uzupełnijcie tabelę:
Warunki rozwoju rolnictwa |
Dania |
Węgry |
Ukształtowanie powierzchni kraju |
|
|
Klimat |
|
|
Gleby |
|
|
Zamożnośc państwa |
|
|
Wielkość gospodarstw |
|
|
Od kiedy otrzymuje wsparcie od Unii Europejskiej |
|
|
Mechanizacja rolnictwa |
|
|
Proponuję również poszukać internecie ciekawostek na temat rolnictwa w Danii Serdecznie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i optymizmu dla Was i Waszych najbliższych! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kl. VI-historia
Zapoznajemy się z tematami w podręczniku,s.149-163
1.Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki
2.Wielka Rewolucja Francuska. Francja republiką
3.Europa i świat w XVIII wieku – powtórzenie /s.167-168/.Odpowiedzi do zadań 1-4 zapisz w zeszycie
25-27.03.2020
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia. Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Proszę o wysłanie filmiku w każdą środę.
23.03.2020
Wychowanie fizyczne
Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)
Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!
Klasa VI
Lekcja 1 (wtorek)
Temat: Równania, czyli skąd my to znamy.
https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04
Notatka do zeszytu:
- w każdym równaniu występuje niewiadoma liczba oznaczona literą (najczęściej jest to litera x, ale można używać dowolnych liter)
- w każdym równaniu występuje znak =. Rozdziela on lewą stronę równania i prawą stronę równania
lewa strona równania prawa strona równania
2 x + 1 = 13
Znak równości oznacza, że lewa i prawa strona równania mają być równe
Koniec notatki
1. Przeanalizuj przykłady: 1,2,3,4 z podręcznika str. 68-69
2. Rozwiąż zadania w zeszycie
podręcznik : zadanie 1 ,2 ,3, 4 str. 69-70
Czy już umiem? zad I, II str. 71
3. Rozwiąż zadania w ćwiczeniach (tyle ile będziesz umiał) str.94
Lekcja 2 (środa)
Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania.
1. Rozwiązanie równani.
Przeanalizuj poniższe ćwiczenie:
2. Ile rozwiązań może mieć równanie.
Przeczytać podręcznik str. 73
3. Sprawdzanie rozwiązań.
Przeanalizuj przykład w podręczniku: Przykłd1 str. 74
Notatka do zeszytu:
O liczbie, która jest rozwiązaniem równania, mówimy, że spełnia to równanie.
np. x + 8 =12 rozwiązaniem tego równania jest x = 4
bo 4 + 8 = 12
lewa strona: 4 + 8 = 12 prawa strona: 12
Rozwiązaniem równania może być:
a) równanie może mieć jedno rozwiązanie
np. x – 2 = 7 tu pasuje tylko x = 9
b) równanie może mieć nieskończenie wiele rozwiązań
np. x + x = 2·x tu pasuje każda liczba bo dodajemy dwie takie same liczby czyli mnożymy liczbę przez 2
c) równanie może nie mieć rozwiązań
np. x + 1 = x lewa strona zawsze będzie większa o 1 od prawej strony
d) równanie może mieć kilka rozwiązań
np. x2 = 25 tu pasuje x = 5 bo 52=25 ale również x = - 5 bo (-5)2=25
Rozwiązać równanie to znaczy znaleźć wszystkie liczby spełniające to równanie, czyli wszystkie jego rozwiązania.
Koniec notatki
Rozwiąż zadania w zeszycie:
Podręcznik: zadanie 1 A, B, C, D (a-c) str. 75-76
zadanie 3 str. 76
Ćwiczenia: zadanie 1,2,3 str. 96
Lekcja 3 (czwartek)
Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania - ćwiczenia.
Rozwiąż zadania w zeszycie:
Podręcznik: zadanie 5 str. 76
zadanie 6,7,8 str. 77
Czy już umiem? I, II, III str. 78
Ćwiczenia: zadanie 4 - …. str. 96 (zrób ile potrafisz)
Lekcja 4 (piątek)
Temat: Jak rozwiązać równanie.
Zapoznaj się z treścią filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU
Notatka do zeszytu:
Rozwiązując równanie, możemy je zmieniać (przekształcać), ale tylko tak ab obie strony były cały czas równe. Możemy:
- do obu stron równania dodać tę samą liczbę lub od obu stron równania odjąć tę sama liczbę.
Przepisz i uzupełnij poniższe ćwiczenie
- obie strony równania pomnożyć lub podzielić tę sama liczbę różną od zera.
Przepisz i uzupełnij poniższe ćwiczenie
Koniec notatki
Rozwiąż zadania w zeszycie:
Podręcznik: zadanie 1 A, B (a-f) str. 82
zadanie 2 str. 83
Ćwiczenia: zadanie 1,2,3 str. 98
Dodatkowe informacje:
Polecam stronę www.gwo.pl zakładka strefa ucznia/szkoła podstawowa i rozwiązywanie testów online (kl.4-6)
Zapraszam do konsultacji indywidualnych z nauczycielem za pomocą Messenger w godzinach 9.00 – 10.00 lub 11.30 – 12.00 Login: Mat Spm
Ważne! Bardzo proszę o przesłanie mi adresów email na pocztę ela161@op.pl (proszę w temacie napisać swoje imię i nazwisko oraz klasa)
23.03.2020
Wychowanie fizyczne
Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Język polski - tydzień II (23.03.-27.03)
Klasa VI
W związku z tym, że przerwaliśmy omawianie lektury, kolejne tematy to:
Temat (2 godz.): Obraz nauczyciela na kartach powieści R. Kosika.
-
Zapisz skojarzenia do słowa: nauczyciel.
-
Na podstawie treści lektury uzupełnij tabelkę (grupa klasowa).
-
Odpowiedz na pytanie: który z nauczycieli wzbudził Twoją sympatię? Dlaczego?
Temat: Jakie gatunki powieści można znaleźć w utworze Rafała Kosika?
Wypisz cechy powieści (przypomnienie).
-
Podaj przykłady świadczące o tym, że utwór zawiera elementy powieści:
a) sensacyjnej,
b) kryminalnej,
c) science fiction.
-
Wypisz trzy cytaty, które mogą stanowić przesłanie utworu (według Ciebie).
-
Odpowiedz na pytanie: komu i dlaczego poleciłbyś powieść R. Kosika?
Zadanie: Felix, Net i Nika znowu w akcji! Wymyśl i opisz kolejną przygodę bohaterów. ( opowiadanie twórcze, narracja w trzeciej osobie, elementy opisu, dialog, trójdzielna kompozycja; nie można powielać przygód bohaterów przedstawionych w kolejnych częściach).
Temat: Części mowy znamy, więc je utrwalamy.
-
Podręcznik, str. 194-195.
-
Zeszyt ćwiczeń, str. 140-142.
Temat: Przeczytaj koniecznie tę lekturę! Nie bierz tej książki do ręki!
-
Notatka - recenzja (grupa klasowa).
-
Zeszyt ćwiczeń, str. 53.
-
Karta pracy (grupa klasowa).
-
Uwaga! Bardzo proszę o przesłanie mi Waszych adresów email na pocztę: marzenazelazko@yahoo.pl ( w temacie proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz klasę).
Biologia
Klasa VI
Temat: Rozmnażanie się i rozwój płazów.
Podręcznik – lekcja numer 18 oraz e-podręcznik:
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM
Praca domowa: Wykonaj zadania od 1 do 2 w zeszycie ćwiczeń.
Praca domowa: Wykonaj zadania od 1 do 5 w zeszycie ćwiczeń.
MUZYKA 23.03. - 27.03
Zachęcam uczniów do zapoznania się z treściami tematów z przedmiotu muzyka na najbliższy czas zdalnej pracy https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.
Klasa VI;
- zapoznaj się z okresem baroku str. 142 – 145 podręcznik
- wysłuchaj fragmenty muzyki baroku;
https://www.youtube.com/watch?v=afrmEWN-G4Y
https://www.youtube.com/watch?v=ILKJcsET-NM
- wysłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę „Zacznij od Bacha”
https://www.youtube.com/watch?v=kMKKx5GobsE
https://www.youtube.com/watch?v=mDV8Y9b8Xvc
Historia
Klasa 6
Podręcznik,s.132 zad.1-3. Odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
Biologia
Klasa VI
Temat: Płazy – zwierzęta wodno-lądowe.
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM
Praca domowa: Polecenie 10.1 i 10.2
Geografia
klasa VI:
Temat lekcji:Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.
Uczeń powinien poczytać z podręcznika i nie tylko o tych miastach oraz w zeszycie wykonać polecenia 2,3 str.90.
Technika:
klasa VI
Temat1 : Budowa urządzeń technicznych – podręcznik str. 213-216
zad. 2.1, 2.2, 2.3
np. zad 2.1
1. przekładnia pasowa -zmiana prędkości obrotowej,
2. przekładnia cierna -zmiana kierunku ruchu i prędkości obrotowej,
3. …...
4. …..
Przeanalizuj instrukcję obsługi jednego z tych urządzeń i wypisz najważniejsze zasady jego użytkowania.
Temat2 : Schematy blokowe urządzeń technicznych- podręcznik str.: 217-219
zad.3.1, 3.2, 3.3
Klasa VI – informatyka – 2 godziny
Na stronie wydawnictwa Migra opracować temat 8 – Zabawy z algorytmami
www.Migra – strefa ucznia – wybierz podręcznik -praca samodzielna – temat 8 Zabawy z algorytmami – pobierz temat
Można pracować w programach online lub pobrać bezpłatnie program i zainstalować
Matematyka
Klasa VI
Podręcznik: przeanalizować w własnym zakresie wszystkie przykłady i rozwiązać w zeszycie zadania
z tematu „Tabele” i „Diagramy i wykresy” tj. str. 142 – 154
Ćwiczenia: Powtórzenie przed klasówką dział „Figury na płaszczyźnie”
Na drugiej lekcji po zakończonej przerwie odbędzie się zapowiedziany sprawdzian z działu „Figury na płaszczyźnie”
Język angielski
Klasa VI,
Zagadnienia z zakresu czasu present perfect oraz czasowników nieregularnych:
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://agendaweb.org/verbs/present_perfect-exercises.html
https://first-english.org/…/05_present_perfect_irrregular_v…
https://www.englisch-hilfen.de/…/present_perfect_negation.h…
https://www.englisch-hilfen.de/…/questi…/present_perfect.htm
Materiały lekcyjne video do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=xPEChp4DCO8
https://www.youtube.com/watch?v=ipqDNqUDiMI
https://www.youtube.com/watch?v=g9zgE5tsFx8
https://www.youtube.com/watch?v=LTIGndXwCXk
https://www.youtube.com/watch?v=Nd4MScADY94
https://www.youtube.com/watch?v=advUFEJhc3Y
https://www.youtube.com/watch?v=ZIyS63FsQOU
https://www.youtube.com/watch?v=LOw5h0_oUEM
https://www.youtube.com/watch?v=qoXEk0lBaqg
https://www.youtube.com/watch?v=grlzfZFs0T0
https://www.youtube.com/watch?v=_IK_0sIsfxg
https://www.youtube.com/watch?v=0HPKwhngB-U
https://www.youtube.com/watch?v=7Mni3yDpIWo
https://www.youtube.com/watch?v=3zJQoQLCeNo
Od 15.04
Książka Str 88, temat do zeszytu, poniżej przepisujemy słownictwo z ćw 1 oraz tłumaczymy. Rysujemy swój pokój i podpisujemy, które z tych rzeczy można tam znaleźć.
Str 90, ćw 1, 2
Str 91, Vocabulary do zeszytu z tłumaczeniami, ćw 5, 7, 8
Ćwiczenia, str 64, ćw 1,2,3 str 65, ćw 5,6,7
Dodatkowo:
https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/upperf2.htm
http://www.adelescorner.org/grammar/pres_perfect/pres_per_vs_past_simple.html
http://www.spraz-ila.de/grammar/ppspquiz1.htm
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/simple_past_present_perfect2.htm
https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/upperf2.htm
https://www.english-4u.de/en/tenses-exercises/perfect-past-simple.htm
https://www.englishpage.com/verbpage/verbs5.htm
Od 27.04
Ksiązka:
Str 92, ćw 1, 2,3,4
Str 93 Vocabulary( przepisujemy i tłumaczymy do zeszytu pod tematem poddziału). Ćw 6,8,
Ćwiczenia:
str 66, ćw 1,2,4,5,6
Str 67, ćw 8,9
Dodatkowo:
https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=12891
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-70806.php
Język polski:
Informacja dla uczniów klas V-VIII (język polski): W związku z decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych i szkól wyższych, przekazuję zestaw zadań do wykonania w czasie pobytu w domu. Proszę wykonać następujące zadania w zeszycie ćwiczeń – te, których nie wykonywaliśmy w czasie lekcji – ze stron:
klasa VI – strony: 6-18, 28-37, 55-73, 140-142
zadanie – Zredaguj zaproszenie na spotkanie z Netem i Felixem, podczas którego zaprezentują swoje wynalazki. Pamiętaj o stylu i kompozycji zaproszenia oraz poprawności zapisu.
Ponadto proszę także korzystać ze stron: lektury.gov.pl, epodreczniki.pl, cke.gov.pl , gwo.pl (strefa ucznia)– jest tam wiele materiałów do ćwiczeń, a także włączać program TVP Kultura – ekranizacje lektur szkolnych... Przypominam również o czytaniu lektur (pozostało 5 tygodni). Informacje te zostały również udostępnione poprzez komunikator messenger – na grupach klasowych.
PLASTYKA