Klasa 6

 GEOGRAFIA 23.03. - 27.03 

Temat lekcji: Rolnictwo Danii i Węgier.

Po przeczytaniu z podręcznika uzupełnijcie tabelę:

 

Warunki rozwoju rolnictwa

Dania

Węgry

Ukształtowanie powierzchni kraju

 

 

Klimat

 

 

Gleby

 

 

Zamożnośc państwa

 

 

Wielkość gospodarstw

 

 

Od kiedy otrzymuje wsparcie od Unii Europejskiej

 

 

Mechanizacja rolnictwa

 

 

 

 

Proponuję również poszukać internecie ciekawostek na temat rolnictwa w Danii

Serdecznie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i optymizmu dla Was i Waszych najbliższych!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kl. VI-historia

Zapoznajemy się z tematami w podręczniku,s.149-163

1.Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki

2.Wielka Rewolucja Francuska. Francja republiką

3.Europa i świat w XVIII wieku – powtórzenie /s.167-168/.Odpowiedzi do zadań 1-4 zapisz w zeszycie

 

25-27.03.2020

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć  z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego  mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia.  Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Proszę o wysłanie filmiku w każdą środę.

23.03.2020

Wychowanie fizyczne

Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

 Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie  „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.

Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)

Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!

Klasa VI

Lekcja 1  (wtorek)

Temat: Równania, czyli skąd my to znamy.

https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04

Notatka do zeszytu:

  • w każdym równaniu występuje niewiadoma liczba oznaczona literą (najczęściej jest to  litera x, ale można używać dowolnych liter)
  • w każdym równaniu występuje znak =. Rozdziela on lewą stronę równania i prawą stronę równania

 

      lewa strona równania           prawa strona równania

                                 2 x + 1   =    13

Znak równości oznacza, że lewa i prawa strona równania mają być równe

Koniec notatki

 

1. Przeanalizuj przykłady: 1,2,3,4 z podręcznika str. 68-69

2. Rozwiąż zadania w zeszycie

    podręcznik : zadanie 1 ,2 ,3, 4 str. 69-70

                    Czy już umiem? zad I, II str. 71

3. Rozwiąż zadania w ćwiczeniach (tyle ile będziesz umiał) str.94

 

 Lekcja 2  (środa)

Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania.

1. Rozwiązanie równani.

Przeanalizuj poniższe ćwiczenie:

2. Ile rozwiązań może mieć równanie.

Przeczytać podręcznik str. 73

 

3. Sprawdzanie rozwiązań.

Przeanalizuj przykład w podręczniku: Przykłd1 str. 74

 

Notatka do zeszytu:

O liczbie, która jest rozwiązaniem równania, mówimy, że spełnia to równanie.

np. x + 8 =12  rozwiązaniem tego równania jest x = 4    

                      bo        4 + 8     =      12

        lewa strona:  4 + 8 = 12             prawa strona: 12

 

Rozwiązaniem równania może być:

a) równanie może mieć jedno rozwiązanie  

    np.  x – 2 = 7   tu   pasuje tylko x = 9

b) równanie może mieć nieskończenie wiele rozwiązań

    np. x + x = 2·x  tu pasuje każda liczba bo dodajemy dwie takie same liczby czyli mnożymy   liczbę przez 2

c) równanie może nie mieć rozwiązań

    np. x + 1 = x    lewa strona zawsze będzie większa o 1 od prawej strony

d) równanie może mieć kilka rozwiązań

   np. x2 = 25  tu pasuje x = 5 bo 52=25 ale również x = - 5  bo (-5)2=25

 

Rozwiązać równanie to znaczy znaleźć wszystkie liczby spełniające to równanie, czyli wszystkie jego rozwiązania.

 Koniec notatki

 

Rozwiąż zadania w zeszycie:

Podręcznik: zadanie 1 A, B, C, D (a-c) str. 75-76

                    zadanie 3 str. 76

Ćwiczenia: zadanie 1,2,3 str. 96

 

Lekcja 3  (czwartek)

Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania - ćwiczenia.

Rozwiąż zadania w zeszycie:

Podręcznik:      zadanie 5 str. 76

                    zadanie 6,7,8 str. 77

                    Czy już umiem? I, II, III str. 78

Ćwiczenia: zadanie 4 - …. str. 96 (zrób ile potrafisz)

 

Lekcja 4  (piątek)

Temat: Jak rozwiązać równanie.

Zapoznaj się z treścią filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU

Notatka do zeszytu:

Rozwiązując równanie, możemy je zmieniać (przekształcać), ale tylko tak ab obie strony były cały czas równe. Możemy:

  • do obu stron równania dodać tę samą liczbę lub od obu stron równania odjąć tę sama liczbę.

     Przepisz  i uzupełnij poniższe ćwiczenie

  • obie strony równania pomnożyć lub podzielić tę sama liczbę różną od zera.

     Przepisz  i uzupełnij poniższe ćwiczenie