Deklaracja dostępności
OKE w Krakowie
Kuratorium Oświaty w Krakowie
Ministerstwo Edukacji i Nauki
BIP

Klasa 6

 GEOGRAFIA 23.03. - 27.03 

Temat lekcji: Rolnictwo Danii i Węgier.

Po przeczytaniu z podręcznika uzupełnijcie tabelę:

 

Warunki rozwoju rolnictwa

Dania

Węgry

Ukształtowanie powierzchni kraju

 

 

Klimat

 

 

Gleby

 

 

Zamożnośc państwa

 

 

Wielkość gospodarstw

 

 

Od kiedy otrzymuje wsparcie od Unii Europejskiej

 

 

Mechanizacja rolnictwa

 

 

 

 

Proponuję również poszukać internecie ciekawostek na temat rolnictwa w Danii

Serdecznie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i optymizmu dla Was i Waszych najbliższych!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kl. VI-historia

Zapoznajemy się z tematami w podręczniku,s.149-163

1.Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki

2.Wielka Rewolucja Francuska. Francja republiką

3.Europa i świat w XVIII wieku – powtórzenie /s.167-168/.Odpowiedzi do zadań 1-4 zapisz w zeszycie

 

25-27.03.2020

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć  z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego  mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia.  Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Proszę o wysłanie filmiku w każdą środę.

23.03.2020

Wychowanie fizyczne

Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

 Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie  „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.

Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)

Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!

Klasa VI

Lekcja 1  (wtorek)

Temat: Równania, czyli skąd my to znamy.

https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04

Notatka do zeszytu:

  • w każdym równaniu występuje niewiadoma liczba oznaczona literą (najczęściej jest to  litera x, ale można używać dowolnych liter)
  • w każdym równaniu występuje znak =. Rozdziela on lewą stronę równania i prawą stronę równania

 

      lewa strona równania           prawa strona równania

                                 2 x + 1   =    13

Znak równości oznacza, że lewa i prawa strona równania mają być równe

Koniec notatki

 

1. Przeanalizuj przykłady: 1,2,3,4 z podręcznika str. 68-69

2. Rozwiąż zadania w zeszycie

    podręcznik : zadanie 1 ,2 ,3, 4 str. 69-70

                    Czy już umiem? zad I, II str. 71

3. Rozwiąż zadania w ćwiczeniach (tyle ile będziesz umiał) str.94

 

 Lekcja 2  (środa)

Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania.

1. Rozwiązanie równani.

Przeanalizuj poniższe ćwiczenie:

2. Ile rozwiązań może mieć równanie.

Przeczytać podręcznik str. 73

 

3. Sprawdzanie rozwiązań.

Przeanalizuj przykład w podręczniku: Przykłd1 str. 74

 

Notatka do zeszytu:

O liczbie, która jest rozwiązaniem równania, mówimy, że spełnia to równanie.

np. x + 8 =12  rozwiązaniem tego równania jest x = 4    

                      bo        4 + 8     =      12

        lewa strona:  4 + 8 = 12             prawa strona: 12

 

Rozwiązaniem równania może być:

a) równanie może mieć jedno rozwiązanie  

    np.  x – 2 = 7   tu   pasuje tylko x = 9

b) równanie może mieć nieskończenie wiele rozwiązań

    np. x + x = 2·x  tu pasuje każda liczba bo dodajemy dwie takie same liczby czyli mnożymy   liczbę przez 2

c) równanie może nie mieć rozwiązań

    np. x + 1 = x    lewa strona zawsze będzie większa o 1 od prawej strony

d) równanie może mieć kilka rozwiązań

   np. x2 = 25  tu pasuje x = 5 bo 52=25 ale również x = - 5  bo (-5)2=25

 

Rozwiązać równanie to znaczy znaleźć wszystkie liczby spełniające to równanie, czyli wszystkie jego rozwiązania.

 Koniec notatki

 

Rozwiąż zadania w zeszycie:

Podręcznik: zadanie 1 A, B, C, D (a-c) str. 75-76

                    zadanie 3 str. 76

Ćwiczenia: zadanie 1,2,3 str. 96

 

Lekcja 3  (czwartek)

Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania - ćwiczenia.

Rozwiąż zadania w zeszycie:

Podręcznik:      zadanie 5 str. 76

                    zadanie 6,7,8 str. 77

                    Czy już umiem? I, II, III str. 78

Ćwiczenia: zadanie 4 - …. str. 96 (zrób ile potrafisz)

 

Lekcja 4  (piątek)

Temat: Jak rozwiązać równanie.

Zapoznaj się z treścią filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU

Notatka do zeszytu:

Rozwiązując równanie, możemy je zmieniać (przekształcać), ale tylko tak ab obie strony były cały czas równe. Możemy:

  • do obu stron równania dodać tę samą liczbę lub od obu stron równania odjąć tę sama liczbę.

     Przepisz  i uzupełnij poniższe ćwiczenie

  • obie strony równania pomnożyć lub podzielić tę sama liczbę różną od zera.

     Przepisz  i uzupełnij poniższe ćwiczenie

Koniec notatki

 

Rozwiąż zadania w zeszycie:

Podręcznik: zadanie 1 A, B (a-f) str. 82

                zadanie 2 str. 83

                Ćwiczenia: zadanie 1,2,3  str. 98

 

 Dodatkowe informacje:

Polecam stronę   www.gwo.pl  zakładka strefa ucznia/szkoła podstawowa  i rozwiązywanie testów online (kl.4-6)

Zapraszam do konsultacji indywidualnych z nauczycielem za pomocą Messenger  w godzinach 9.00 – 10.00 lub 11.30 – 12.00  Login: Mat Spm

Ważne! Bardzo proszę o przesłanie mi adresów email na pocztę ela161@op.pl (proszę w temacie napisać swoje imię i nazwisko oraz klasa)

 

 

 

23.03.2020

Wychowanie fizyczne

Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

 Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie  „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.

 

Język polski - tydzień II (23.03.-27.03)

Klasa VI

W związku z tym, że przerwaliśmy omawianie lektury, kolejne tematy to:

Temat (2 godz.): Obraz nauczyciela na kartach powieści R. Kosika.

  1. Zapisz skojarzenia do słowa: nauczyciel.

  2. Na podstawie treści lektury uzupełnij tabelkę (grupa klasowa).

  3. Odpowiedz na pytanie: który z nauczycieli wzbudził Twoją sympatię? Dlaczego?

     

Temat: Jakie gatunki powieści można znaleźć w utworze Rafała Kosika?

Wypisz cechy powieści (przypomnienie).

  1. Podaj przykłady świadczące o tym, że utwór zawiera elementy powieści:

    a) sensacyjnej,

    b) kryminalnej,

    c) science fiction.

  2. Wypisz trzy cytaty, które mogą stanowić przesłanie utworu (według Ciebie).

  3. Odpowiedz na pytanie: komu i dlaczego poleciłbyś powieść R. Kosika?

     

Zadanie: Felix, Net i Nika znowu w akcji! Wymyśl i opisz kolejną przygodę bohaterów. ( opowiadanie twórcze, narracja w trzeciej osobie, elementy opisu, dialog, trójdzielna kompozycja; nie można powielać przygód bohaterów przedstawionych w kolejnych częściach).

 

Temat: Części mowy znamy, więc je utrwalamy.

  1. Podręcznik, str. 194-195.

  2. Zeszyt ćwiczeń, str. 140-142.

     

Temat: Przeczytaj koniecznie tę lekturę! Nie bierz tej książki do ręki!

  1. Notatka - recenzja (grupa klasowa).

  2. Zeszyt ćwiczeń, str. 53.

  3. Karta pracy (grupa klasowa).

  4. Uwaga! Bardzo proszę o przesłanie mi Waszych adresów email na pocztę: marzenazelazko@yahoo.pl ( w temacie proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz klasę).

 

Biologia

Klasa VI

Temat: Rozmnażanie się i rozwój płazów.

Podręcznik – lekcja numer 18 oraz e-podręcznik:

https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Praca domowa: Wykonaj zadania od 1 do 2 w zeszycie ćwiczeń.

 

Praca domowa: Wykonaj zadania od 1 do 5 w zeszycie ćwiczeń.

 

MUZYKA 23.03. - 27.03

 

Zachęcam uczniów do zapoznania się z treściami tematów z przedmiotu muzyka na najbliższy czas zdalnej pracy https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.

 

Klasa VI;

- zapoznaj się z okresem baroku str. 142 – 145 podręcznik

- wysłuchaj fragmenty muzyki baroku;

https://www.youtube.com/watch?v=afrmEWN-G4Y 

https://www.youtube.com/watch?v=ILKJcsET-NM 

- wysłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę „Zacznij od Bacha”

https://www.youtube.com/watch?v=kMKKx5GobsE 

https://www.youtube.com/watch?v=mDV8Y9b8Xvc 

 

Historia

Klasa 6

Podręcznik,s.132 zad.1-3. Odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.

 

Biologia

Klasa VI 

Temat: Płazy – zwierzęta wodno-lądowe. 

https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Praca domowa: Polecenie 10.1 i 10.2

 

Geografia

klasa VI:
Temat lekcji:Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.
Uczeń powinien poczytać z podręcznika i nie tylko o tych miastach oraz w zeszycie wykonać polecenia 2,3 str.90.


Technika:

klasa VI

Temat1 : Budowa urządzeń technicznych – podręcznik str. 213-216

zad. 2.1, 2.2, 2.3
np. zad 2.1
1. przekładnia pasowa -zmiana prędkości obrotowej,
2. przekładnia cierna -zmiana kierunku ruchu i prędkości obrotowej,
3. …...
4. …..
Przeanalizuj instrukcję obsługi jednego z tych urządzeń i wypisz najważniejsze zasady jego użytkowania.
Temat2 : Schematy blokowe urządzeń technicznych- podręcznik str.: 217-219
zad.3.1, 3.2, 3.3

 

Klasa VI – informatyka – 2 godziny
Na stronie wydawnictwa Migra opracować temat 8 – Zabawy z algorytmami
www.Migra – strefa ucznia – wybierz podręcznik -praca samodzielna – temat 8 Zabawy z algorytmami – pobierz temat
Można pracować w programach online lub pobrać bezpłatnie program i zainstalować

Matematyka

Klasa VI
Podręcznik: przeanalizować w własnym zakresie wszystkie przykłady i rozwiązać w zeszycie zadania
z tematu „Tabele” i „Diagramy i wykresy” tj. str. 142 – 154
Ćwiczenia: Powtórzenie przed klasówką dział „Figury na płaszczyźnie”
Na drugiej lekcji po zakończonej przerwie odbędzie się zapowiedziany sprawdzian z działu „Figury na płaszczyźnie”

Język angielski

Klasa VI,
Zagadnienia z zakresu czasu present perfect oraz czasowników nieregularnych:
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exe…
https://agendaweb.org/verbs/present_perfect-exercises.html
https://first-english.org/…/05_present_perfect_irrregular_v…
https://www.englisch-hilfen.de/…/present_perfect_negation.h…
https://www.englisch-hilfen.de/…/questi…/present_perfect.htm

Materiały lekcyjne video do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=xPEChp4DCO8

https://www.youtube.com/watch?v=ipqDNqUDiMI

https://www.youtube.com/watch?v=g9zgE5tsFx8

https://www.youtube.com/watch?v=LTIGndXwCXk

https://www.youtube.com/watch?v=Nd4MScADY94

https://www.youtube.com/watch?v=advUFEJhc3Y

https://www.youtube.com/watch?v=ZIyS63FsQOU

https://www.youtube.com/watch?v=LOw5h0_oUEM

https://www.youtube.com/watch?v=qoXEk0lBaqg

https://www.youtube.com/watch?v=grlzfZFs0T0

https://www.youtube.com/watch?v=_IK_0sIsfxg

https://www.youtube.com/watch?v=0HPKwhngB-U

https://www.youtube.com/watch?v=7Mni3yDpIWo

https://www.youtube.com/watch?v=3zJQoQLCeNo

 

 

Od 15.04

 

 

 

Książka Str 88, temat do zeszytu, poniżej przepisujemy słownictwo z ćw 1 oraz tłumaczymy. Rysujemy swój pokój i podpisujemy, które z tych rzeczy można tam znaleźć.

 

Str 90, ćw 1, 2

 

Str 91, Vocabulary do zeszytu z tłumaczeniami, ćw 5, 7, 8

 

Ćwiczenia, str 64, ćw 1,2,3 str 65, ćw 5,6,7

 

Dodatkowo:

 

https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/upperf2.htm

 

http://www.adelescorner.org/grammar/pres_perfect/pres_per_vs_past_simple.html

 

http://www.spraz-ila.de/grammar/ppspquiz1.htm

 

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/simple_past_present_perfect2.htm

 

https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/upperf2.htm

 

https://www.english-4u.de/en/tenses-exercises/perfect-past-simple.htm

 

https://www.englishpage.com/verbpage/verbs5.htm

 

Od 27.04

Ksiązka:

Str 92, ćw 1, 2,3,4

Str 93 Vocabulary( przepisujemy i tłumaczymy do zeszytu pod tematem poddziału). Ćw 6,8,

Ćwiczenia:

str 66, ćw 1,2,4,5,6

Str 67, ćw 8,9

Dodatkowo:

 

https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=12891

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-70806.php

 

Język polski:

Informacja dla uczniów klas V-VIII (język polski): W związku z decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych i szkól wyższych, przekazuję zestaw zadań do wykonania w czasie pobytu w domu. Proszę wykonać następujące zadania w zeszycie ćwiczeń – te, których nie wykonywaliśmy w czasie lekcji – ze stron:

klasa VI – strony: 6-18, 28-37, 55-73, 140-142
zadanie – Zredaguj zaproszenie na spotkanie z Netem i Felixem, podczas którego zaprezentują swoje wynalazki. Pamiętaj o stylu i kompozycji zaproszenia oraz poprawności zapisu.

Ponadto proszę także korzystać ze stron: lektury.gov.pl, epodreczniki.pl, cke.gov.pl , gwo.pl (strefa ucznia)– jest tam wiele materiałów do ćwiczeń, a także włączać program TVP Kultura – ekranizacje lektur szkolnych... Przypominam również o czytaniu lektur (pozostało 5 tygodni). Informacje te zostały również udostępnione poprzez komunikator messenger – na grupach klasowych.

 

 

 

 

 

 PLASTYKA

strona 3