Klasa 6
GEOGRAFIA 23.03. - 27.03
Temat lekcji: Rolnictwo Danii i Węgier.
Po przeczytaniu z podręcznika uzupełnijcie tabelę:
Warunki rozwoju rolnictwa |
Dania |
Węgry |
Ukształtowanie powierzchni kraju |
|
|
Klimat |
|
|
Gleby |
|
|
Zamożnośc państwa |
|
|
Wielkość gospodarstw |
|
|
Od kiedy otrzymuje wsparcie od Unii Europejskiej |
|
|
Mechanizacja rolnictwa |
|
|
Proponuję również poszukać internecie ciekawostek na temat rolnictwa w Danii Serdecznie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i optymizmu dla Was i Waszych najbliższych! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kl. VI-historia
Zapoznajemy się z tematami w podręczniku,s.149-163
1.Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki
2.Wielka Rewolucja Francuska. Francja republiką
3.Europa i świat w XVIII wieku – powtórzenie /s.167-168/.Odpowiedzi do zadań 1-4 zapisz w zeszycie
25-27.03.2020
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia. Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Proszę o wysłanie filmiku w każdą środę.
23.03.2020
Wychowanie fizyczne
Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)
Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!
Klasa VI
Lekcja 1 (wtorek)
Temat: Równania, czyli skąd my to znamy.
https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04
Notatka do zeszytu:
- w każdym równaniu występuje niewiadoma liczba oznaczona literą (najczęściej jest to litera x, ale można używać dowolnych liter)
- w każdym równaniu występuje znak =. Rozdziela on lewą stronę równania i prawą stronę równania
lewa strona równania prawa strona równania
2 x + 1 = 13
Znak równości oznacza, że lewa i prawa strona równania mają być równe
Koniec notatki
1. Przeanalizuj przykłady: 1,2,3,4 z podręcznika str. 68-69
2. Rozwiąż zadania w zeszycie
podręcznik : zadanie 1 ,2 ,3, 4 str. 69-70
Czy już umiem? zad I, II str. 71
3. Rozwiąż zadania w ćwiczeniach (tyle ile będziesz umiał) str.94
Lekcja 2 (środa)
Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania.
1. Rozwiązanie równani.
Przeanalizuj poniższe ćwiczenie:
2. Ile rozwiązań może mieć równanie.
Przeczytać podręcznik str. 73
3. Sprawdzanie rozwiązań.
Przeanalizuj przykład w podręczniku: Przykłd1 str. 74
Notatka do zeszytu:
O liczbie, która jest rozwiązaniem równania, mówimy, że spełnia to równanie.
np. x + 8 =12 rozwiązaniem tego równania jest x = 4
bo 4 + 8 = 12
lewa strona: 4 + 8 = 12 prawa strona: 12
Rozwiązaniem równania może być:
a) równanie może mieć jedno rozwiązanie
np. x – 2 = 7 tu pasuje tylko x = 9
b) równanie może mieć nieskończenie wiele rozwiązań
np. x + x = 2·x tu pasuje każda liczba bo dodajemy dwie takie same liczby czyli mnożymy liczbę przez 2
c) równanie może nie mieć rozwiązań
np. x + 1 = x lewa strona zawsze będzie większa o 1 od prawej strony
d) równanie może mieć kilka rozwiązań
np. x2 = 25 tu pasuje x = 5 bo 52=25 ale również x = - 5 bo (-5)2=25
Rozwiązać równanie to znaczy znaleźć wszystkie liczby spełniające to równanie, czyli wszystkie jego rozwiązania.
Koniec notatki
Rozwiąż zadania w zeszycie:
Podręcznik: zadanie 1 A, B, C, D (a-c) str. 75-76
zadanie 3 str. 76
Ćwiczenia: zadanie 1,2,3 str. 96
Lekcja 3 (czwartek)
Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania - ćwiczenia.
Rozwiąż zadania w zeszycie:
Podręcznik: zadanie 5 str. 76
zadanie 6,7,8 str. 77
Czy już umiem? I, II, III str. 78
Ćwiczenia: zadanie 4 - …. str. 96 (zrób ile potrafisz)
Lekcja 4 (piątek)
Temat: Jak rozwiązać równanie.
Zapoznaj się z treścią filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU
Notatka do zeszytu:
Rozwiązując równanie, możemy je zmieniać (przekształcać), ale tylko tak ab obie strony były cały czas równe. Możemy:
- do obu stron równania dodać tę samą liczbę lub od obu stron równania odjąć tę sama liczbę.
Przepisz i uzupełnij poniższe ćwiczenie
- obie strony równania pomnożyć lub podzielić tę sama liczbę różną od zera.
Przepisz i uzupełnij poniższe ćwiczenie