Deklaracja dostępności
OKE w Krakowie
Kuratorium Oświaty w Krakowie
Ministerstwo Edukacji i Nauki
BIP

Klasa 7

 GEOGRAFIA 23.03. - 27.03

Witam serdecznie!

Mam nadzieję, że wykonaliście poprzednie polecenia.

 Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnej nauki. Podaję następne tematy do realizacji:

I. Miasta w Polsce.

 WYKONAĆ POLECENIA:

 1. Wypisz funkcje miast: str. 113

2. ze str. 117 przepisać tabelę

II. Procesy urbanizacyjne w Polsce.

 Przeczytać z podr. Str. 114-118

 Wykonać pisemnie w zeszycie polecenia: 1 i 3 str. 118

 Myślę, że nic trudnego! W razie wątpliwości piszcie na mój adres: ibabik1@gmail.com

Życzę wszystkim dużo zdrowia optymizmu i spokoju!

Pozdrawiam!

KL.VII-historia

Wchodzimy na stronę https://epodreczniki.pl/

 zapoznajemy się z tematami:

1.Dziwny koniec wojny. Rok 1918

2.Sprawa polska na konferencji wersalskiej

3.Polska,Europa,świat po I wojnie światowej - powtórzenie. Odpowiedzi do ćwiczeń 4.1-4.2   zapisz

w zeszycie.

Język niemiecki

25.03.2020 r.

Witam Was serdecznie!

Dzisiaj zaczynamy pracować z nowymi tematami. Jesteśmy w dziale „Essen in Deutschland”. Nie są to tematy trudne i myślę, że sobie poradzicie, ponieważ słówka i zagadnienia gramatyczne są dobrze wyjaśnione  w podręczniku.

Thema:     Wie schmeckt das Schulessen?

 

Dowiecie się dzisiaj:

- co jedzą uczniowie w wybranych krajach na świecie

- jak wyrazić opinię na temat  jedzenia

Wykonaj następujące polecenia:

Zaczniemy pracę w podręczniku na str. 88.  
Ćwiczenia 1 i 2 udało nam się zrobić na naszej ostatniej lekcji w szkole. Poznaliście zestawy posiłków szkolnych w różnych krajach. Przypomnijcie je sobie. Słówka są objaśnione na str. 98 i 99.

Wpiszcie do zeszytu kolorem zielonym następujące słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniczku i przetłumaczcie je na język polski:

gesund -

sehr gut –

gut –

schlecht –

Ćwiczenie 5

W tym ćwiczeniu poćwiczycie kilka sposobów wyrażania opinii.

Przepiszcie do zeszytu poniższe pytania:

Wie findest du…..?  ( Co sądzisz o……?)         

Wie ist….?   ( Jakie jest …….?)                         

Wie schmeckt……?  ( Jak smakuje……?)       

Następnie przepiszcie do zeszytu  pytania z ćwiczenia 5 i odpowiedzcie na nie stosując wybrane przez was słówka (gesund/sehr gut/gut/schlecht)

 

Zeszyt ćwiczeń

Wykonajcie ćwiczenie 3 i 4 na stronie 59.

Myślę, że sobie bez problemu poradzicie. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo cierpliwości w tym trudnym czasie.

E.Wojak

 

23.03.2020r.

Fizyka:

1.Proszę zapoznać się tematem z epodręcznika: Ruch jednostajny prostoliniowy. Następnie wykonać w zeszycie polecenie 6.1 oraz zadania podsumowujące nr. 3 i 4.

2. Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika : „ Ruch prostoliniowy zmienny”. Następnie proszę zapoznać się z materiałami na stronie: https://epodreczniki.pl/a/ruch-zmienny-prostoliniowy-przyspieszenie-predkosc-srednia-i-chwilowa/D1EZKoyqZ oraz wykonać ćwiczenia online zawarte w materiale. Jako notatkę proszę zapisać TO NAJWAŻNIEJSZE ze str. 139 oraz wykonać zad.1 i 2 ze str. 140.

 

 

25-27.03.2020

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć  z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego  mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia.  Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Proszę o wysłanie filmiku w każdy czwartek.

23.03.2020

Wychowanie fizyczne

Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie. 
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

 Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie  „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.

 

 

Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)

Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!

Klasa VII

 (dokładną zawartość pliku prześlę za pomocą Messenger, ponieważ tu nie ma rysunków)

 

Lekcja 1 (wtorek)

 

Temat: Mnożenie sum algebraicznych.

 1. Mnożenie sum algebraicznych przez jednomian.

 Zapoznanie się z filmem:

 https://www.youtube.com/watch?v=0dEcnpkrZzU

 

 Przepisać notatkę do zeszytu:

 

1. Mnożenie sum algebraicznych przez jednomian.

 Aby pomnożyć sumę algebraiczną przez jednomian, należy pomnożyć każdy wyraz sumy przez ten jednomian

 

 Koniec notatki

 

2. Mnożenie sum algebraicznych.

 Zapoznanie się z filmem:

 https://www.youtube.com/watch?v=V_sVAs5hZ4Y

 

 Przepisać notatkę do zeszytu:

 2. Mnożenie sum algebraicznych.

 

Koniec notatki

 Zdanie domowe w zeszycie:

 1. Przeanalizować z podręcznika przykłady: 1,2,3,4,5 str. 202-204

 2. Rozwiązać ćwiczenia z podręcznika: ćwiczenie: 1,  2,  3.2,   3.2,  4,   5 str. 202-204

 3. Podręcznik: zadanie 1 A( a-d), B (a-d), str. 205

 

Lekcja 2 (środa)

 

Temat: Mnożenie sum algebraicznych  - ćwiczenia.

 Powtórzyć sobie wory na pola figur płaskich i napisać te wzory w zeszycie tj.:

 Wzór na pole: trójkąta, kwadratu, prostokąta, trapezu, rombu i równoległoboku

 Rozwiązać zadania w zeszycie:

 1. Podręcznik: zadanie 1 C(a-d), D (a-d) str. 205

 3. Podręcznik zadanie 8 str. 207

 Zadanie domowe w zeszycie:

 Podręcznik:  Czy już umiem str. 208

 Ćwiczenia:     1,2,3   str. 78

                         5   str. 79

 Rozwiązać test na stronie www.gwo.pl / strefa ucznia / matematyka/ klasa 7/ wyrażenia algebraiczne

 https://gwo.pl/strony/3036/seo_link:strefa-ucznia-wyrazenia-algebraiczne

 

Lekcja 3 (czwartek)

 Temat: Wyrażenia algebraiczne i procenty.

 Powtórzyć sobie co to jest procent, jak zapisujemy procent za pomocą ułamka zwykłego i dziesiętnego.

 Notatka:

 1% = 0,01 =

 p% =

 np.: 18% =

 

Przeanalizować z podręcznika przykłady 1,2,3,4,5 str. 210- 212

 Zadanie domowe w zeszycie:

 Podręcznik: zadanie 1,2,3 str. 212

 

Lekcja 4 (piątek)

 Temat: Wyrażenia algebraiczne – podsumowanie wiadomości.

 Rozwiązać w zeszycie zestaw 1 podręcznik str. 214

 

Dodatkowe informacje:

 Polecam stronę   www.gwo.pl  zakładka strefa ucznia/szkoła podstawowa  i rozwiązywanie testów online (kl.4-7)

 

Zapraszam do konsultacji indywidualnych z nauczycielem za pomocą Messenger  w godzinach 9.00 – 10.00 lub 11.30 – 12.00  Login: Mat Spm

Ważne! Bardzo proszę o przesłanie mi adresów email na pocztę ela161@op.pl (proszę w temacie napisać swoje imię i nazwisko oraz klasa)

 

 

Język polski - tydzień II (23.03. - 27.03.)

Klasa VII

 

Temat: Redagujemy recenzję filmu.

 

  1. Notatka - recenzja (grupa klasowa).

  2. Zeszyt ćwiczeń, str. 215-218, zad. 1,3,5,6,8.

  3. Karta pracy ( grupa klasowa). 

 

Zadanie ( w związku z tym, że skończyliśmy analizę lektury oraz obejrzeliśmy film):

Zredaguj recenzję „Zemsty” w reżyserii Andrzeja Wajdy. (pamiętaj o odpowiedniej kompozycji;
nie zapomnij o ocenie dzieła; możecie obejrzeć film jeszcze raz).

Zapoznaj się z tematem: Piszemy recenzję do gazetki szkolnej - epodreczniki.pl

 

Temat: Imiesłowowy równoważnik zdania.

 

  1. Notatka – podręcznik, str. 283.

  2. Trening czyni mistrza... Wykonaj zadania: 1 – str.283, 2,3 – str. 284, 9 – str. 285.

 

Temat: Ćwiczenia w rozpoznawaniu i tworzeniu imiesłowowego równoważnika zdania.

 

  1. Zeszyt ćwiczeń, str. 67 -73.

  2. Karta pracy (grupa klasowa).

 

Temat: Elementy komunikacji językowej.

 

  1. Podręcznik, str. 305.

  2. Schemat komunikacji językowej (grupa klasowa).

  3. Zeszyt ćwiczeń, str. 146-148, 174-176.

     

Temat: Jak cię widzą, tak cię piszą – czyli słów kilka o nadawcy wypowiedzi.

 

  1. Notatka – podręcznik, str. 307 (możliwe, że strona 326 - w związku z tym, że są różne wydania podręczników).

  2. Podręcznik, str. 309, zad. 6.

  3. Zeszyt ćwiczeń, str. 149-156.

W związku z tym, że są różne wydania podręczników, proszę się kontaktować ze mną poprzez grupę klasową - wyślę wówczas zdjęcie strony). 

 Uwaga! Bardzo proszę o przesłanie mi Waszych adresów email na pocztę: marzenazelazko@yahoo.pl ( w temacie proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz klasę).

CHEMIA

Klasa VII

  1. Temat: Tlenek węgla - podsumowanie.

https://epodreczniki.pl/a/wlasciwosci-tlenku-weglaiv/DhbJALC4k

Praca domowa: Podręcznik str. 134 ćwiczenie 1.

 

  1. Temat: Wodór.

Podręcznik str. 144-147 oraz e-podręcznik:

https://epodreczniki.pl/a/wodor/DYYLSQ0o4

Praca domowa: Podręcznik str. 147 ćwiczenie 1 (dodatkowo 6).

 

BIOLOGIA

Klasa VII

  1.    Temat: Choroby układu wydalniczego oraz zasady ich profilaktyki - powtórzenie.

 

Podręcznik str. 169-171 oraz e-podręcznik

https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-moczowego/D13TqDQKN

Praca domowa:  Podręcznik str. 171 polecenie 1.2

  1. Temat: Układ oddechowy i wydalniczy – podsumowanie działu.

 

Podręcznik str. 172-174

Praca domowa: Uzupełnić lekcję nr 34 w zeszycie ćwiczeń.

JĘZYK NIEMIECKI Kl. VII 

Proszę powtarzać słówka do rozdziału IV „Essen in Deutschland” str. 98, 

Aby utrwalić  słownictwo proszę zrobić  ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

- zeszyt ćw. str. 66 ćw. 1,2,3

                     str.68 ćw. 1,2

                     str.70 ćw. 1

 

MUZYKA 23.03.- 27.03

Zachęcam uczniów do zapoznania się z treściami tematów z przedmiotu muzyka na najbliższy czas zdalnej pracy https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje.

 

Klasa VII;

- zapoznaj się z treścią tematu o życiu i twórczości Stanisława Moniuszko, zachęcam do przeanalizowania tematu ze strony multimedialnego;

https://epodreczniki.pl/a/najpiekniejsze-piesni-i-arie-stanislawa-moniuszki/D3ibbnLpt 

- uzupełnij ćwiczenia nr 1-7 i sprawdź własne odpowiedzi,

- spróbuj zaśpiewać piosenkę „Prząśniczka” - polecenie nr 2.

 



Jezyka angielski Klasa VII,

Zagadnienia z zakresu trybów warunkowych 0, 1 oraz 2. Zaimki wskazujące. Pisanie maila formalnego:
https://agendaweb.org/grammar/demonstratives-exercises.html
https://www.perfect-english-grammar.com/zero-conditional-ex…
https://agendaweb.org/verbs/conditional-first-exercises.html
https://agendaweb.org/ver…/conditional-second-exercises.html
https://speakin.pl/e-mail-formalny-po-angielsku/
https://ellalanguage.com/bl…/jak-napisac-email-po-angielsku/

 

https://www.youtube.com/watch?v=2IA-6D-0ei0

 

https://www.youtube.com/watch?v=QTQb42w7oig

 

https://www.youtube.com/watch?v=Nd4MScADY94

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZIyS63FsQOU

 

https://www.youtube.com/watch?v=qoXEk0lBaqg

 

https://www.youtube.com/watch?v=grlzfZFs0T0

 

https://www.youtube.com/watch?v=2_pZWdF7ujA

 

https://www.youtube.com/watch?v=qhQ1_Y5l2Qk

 

https://www.youtube.com/watch?v=nFdXIenda98

 

https://www.youtube.com/watch?v=ohDL7qy-yow

 

https://www.youtube.com/watch?v=ttUbJjKBncQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Mni3yDpIWo

 

https://www.youtube.com/watch?v=_8ObuO5neR0

 

https://www.youtube.com/watch?v=3zJQoQLCeNo

 

Od 15.04

 

Ksiązka: str 100, ćw D, str 101, ćw E, F ( F zapisujemy w programie typu word, oraz do 24.04 wysyłamy na mail timdemski@o2.pl . Nie wysłanie pracy pisemnej skutkować będzie oceną ndst)

Str 104 ćw A, C, D,

 

Ćwiczenia, str 76, ćw A, C, D str 77 ćw A, B, C, D

 

 

Od 27.04

 

Ksiązka:

 

str 102, ćw C

 

str 104, ćw A, C, D, E

 

Str 106, ćw A, C, Word Focus ( przepisujemy i tłumaczymy do zeszytu pod tematem poddziału),

 

Str 107, ćw D, E, F G

 

 

 

Ćwiczenia:

 

Str 78, ćw A,B

 

Str 79, ćw C, A B C

 

 

Matematyka Klasa VII
Mnożenie sum algebraicznych przez jednomian
Podręcznik: przeanalizować w własnym zakresie wszystkie przykłady (str.201 – 204”) i rozwiązać
w zeszycie: ćwiczenie 1 -6 oraz zad. 1 str. 202 – 205
Ćwiczenia: uzupełnić wszystkie zadania str.70 – 78

Fizyka - Klasa VII

Podręcznik: zad. 4-6 str. 134 oraz zad. 1-3 str. 154

 

Klasa VII – informatyka – 2 godziny
Na stronie wydawnictwa Migra opracować temat 14 – Komórka, adres, formuła.
www.Migra – strefa ucznia – wybierz podręcznik -praca samodzielna – temat 14 Komórka, adres, formuła. – pobierz temat
zadania: 4, 5
Można pracować w programach online lub pobrać bezpłatnie program i zainstalować

GEOGRAFIA

Temat lekcji: Struktura narodowościowa, etniczna i wyznaniowa.

Uczeń powinien zapoznać się z treścią w podręczniku str. 109-113 oraz wykonać w zeszycie przedmiotowym zadanie z podręcznika 2 str.113

2. Temat lekcji: Analiza danych statystycznych.

Uczeń po zapoznaniu z treścią w podręczniku na str.133 wykonuje w zeszycie zad.2 i 3 str.134 TO SĄ ZADANIA ZAMKNIĘTE! Więc tylko popatrzeć do tabeli i odpowiedzieć!!!

 

Biologia Klasa VII

Temat: Oddychanie komórkowe – powtórzenie.
https://epodreczniki.pl/a/oddychanie/D1BvWZlaa

Temat: Układ oddechowy i jego funkcje – powtórzenie.
https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-…/DpduCQG5g
Praca domowa: Ćwiczenie 2 i 3.

 Język polski:

Informacja dla uczniów klas V-VIII (język polski): W związku z decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych i szkól wyższych, przekazuję zestaw zadań do wykonania w czasie pobytu w domu. Proszę wykonać następujące zadania w zeszycie ćwiczeń – te, których nie wykonywaliśmy w czasie lekcji – ze stron:

klasa VII – strony: 6-65, 238-247
Uwaga!
Zaproszenie na ślub Klary i Wacława proszę zapisać na oddzielnej kartce.

 

 

Ponadto proszę także korzystać ze stron: lektury.gov.pl, epodreczniki.pl, cke.gov.pl , gwo.pl (strefa ucznia)– jest tam wiele materiałów do ćwiczeń, a także włączać program TVP Kultura – ekranizacje lektur szkolnych... Przypominam również o czytaniu lektur (pozostało 5 tygodni). Informacje te zostały również udostępnione poprzez komunikator messenger – na grupach klasowych.

 

 

 

 



PLASTYKA

strona 4strona 5