Klasa 8
WOS - 24.03.2020
1.Temat lekcji: Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.
Zapoznać się z tekstem w podr. Str.130-131, następnie jako 1pkt. w zeszycie wypisać zasady ustroju Polski zawarte w Konstytucji RP.
Jako 2 pkt. wykonać w zeszycie ćw, 1, str.132.
2. Temat lekcji: Sejm Rzeczypospolitej Polskiej.
Należy przeczytać o Sejmie w podr. oraz skorzystać z internetu.
1. Wypisz kompetencje sejmu.
2. Podaj zasady wyborów do sejmu
3. Wymień partie polityczne, których przedstawiciele zasiadają w sejmie bieżącej kadencji.
Geografia 23. - 27.03
Witam serdecznie!
Jeśli wykonaliście polecenia z poprzedniego tygodnia, to przesyłam temat na ten tydzień
Temat lekcji: Kanada-środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
Przeczytać z podr. Str. 133-137
Następnie odpowiedz na pytania:
-
W jaki sposób rzeżba terenu wpływa na klimat Kanady?
-
Jaki wpływ mają prądy morskie na klimat Kanady?
-
Oceń wpływ czynników przyrodniczych i pozaprzyrodniczych na rozwój rolnictwa w Kanadzie.
-
Wymień główne rośliny uprawne oraz zwierzęta hodowlane występujące w Kanadzie.
Pozdrawiam, życzę Wam iWaszym bliskim dużo zdrowia!
Przekazuję mój e-mail: ibabik1@gmail.com
Piszcie, zadajcie pytania- będę starać się odpowiadać.
Edb-27.03 (piątek)
Temat:Bezpieczeństwo państwa
(wpisać do zeszytu)
- podręcznik (str 104-113)
Zadanie:
1. Wyjaśnij co to jest bezpieczeństwo narodowe
2. Określ, kto dba o twoje bezpieczeństwo jako ucznia, a kto jako obywatela.
Wykonaj na str 113 polecenie 1 i 2
Język niemiecki
25.03.2020 r.
Witam Was serdecznie!
Dzisiaj zaczynamy pracować z nowymi tematami. Zaczynamy dział „Stadt und Land in Deutschland”. Nie są to tematy trudne i myślę, że sobie poradzicie, ponieważ słówka i zagadnienia gramatyczne są dobrze wyjaśnione w podręczniku.
Thema: In der Stadt. (W mieście.)
Poznacie dzisiaj nazwy budynków, instytucji oraz miejsc w mieście oraz nauczycie się mówić jakie czynności wykonuje się w poszczególnych miejscach w mieście.
Wykonajcie następujące polecenia:
Zaczniemy pracę w podręczniku na str. 84.
Ćwiczenie 1
Zapoznajcie się ze słówkami w tym ćwiczeniu i sprawdźcie ich znaczenie. Słówka objaśnione są na stronie 96 w podręczniku. W słowniku internetowym np. pons.eu. sprawdźcie wymowę tych słówek.
Ćwiczenie 2 i 3 napiszcie w zeszycie.
Nowe słówka do tych ćwiczeń podaję poniżej. Przepiszcie je na zielono do zeszytu.
Auto parken – parkować auto
Postkarten, Briefe, Pakete verchicken – wysyłać pocztówki, listy, paczki
das Auto tanken – tankować auto
Bücher ausleihen – wypożyczać książki
halten – zatrzymywać się
der Zug (die Züge) – pociąg (pociągi)
Natomiast z ćwiczenia 4 w zeszycie napiszcie tylko odpowiedzi. Należy w tym ćwiczeniu zastosować wyrażenia przyimkowe. Reguły gramatyczne dot. zastosowania przyimków znajdziecie w podręczniku na str. 98 i 162. Przeczytajcie je przed zrobieniem tego zadania.
Ćwiczenie 5
Na str. 145 znajduje się tabelka z wymową. Zapoznajcie się z nią i poćwiczcie wymowę tych słówek.
Myślę, że sobie z tym materiałem bez problemu poradzicie. Jutro zróbcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tego tematu. Niektóre zadania będą oceniane. Będę Was wtedy prosiła o odesłanie ich. W najbliższych dniach wyślę Wam propozycję, jak się będziemy komunikować.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę dużo cierpliwości w tym trudnym czasie.
E.Wojak
Kl.VIII-historia
Wchodzimy na stronę https://epodreczniki.pl/
zapoznajemy się z tematami:
1.Geneza zimnej wojny.
2. Kryzysy społeczno-polityczne w PRL
3. Powstanie Solidarności i stan wojenny.
Sporządzamy notatki w formie planu.
23.03.2020r.
Fizyka kl. VIII:
1.Proszę zapoznać się z tematem z epodręcznika:
Podsumowanie wiadomości o ruchu drgającym.
Następnie wykonać w zeszycie zadania nr.2,3,5 i 13.
25-27.03.2020
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Ostatnio modne stało się wyzywanie kogoś, aby coś fajnego lub pożytecznego zrobił, dlatego wyzywam każdego z Was do podjęcia ćwiczeń. Proszę ćwiczyć z aplikacją „Ruletka ćwiczeń”. Aby dać temu dowód proszę o to by każdy wysłał mi filmik na mojego mesengera, pokazujący jak ćwiczy. Proszę o przesłanie jednego wylosowanego ćwiczenia. Wysłany filmik będzie podstawą zaliczenia zdalnego nauczania. Jeśli w tym okresie będziecie podejmować codziennie aktywność fizyczną to będzie to Wasz ogromny sukces. Pamiętajcie przy tym, że „Sport to zdrowie, uświadom to sobie”. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Proszę o wysłanie filmiku w każdy piątek.
23.03.2020
Wychowanie fizyczne
Moi drodzy, sport to świetna zabawa i sposób na miłe spędzanie czasu, ale też gwarancja sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia - dlatego tak ważny jest w naszym codziennym życiu.
Podczas najbliższych dni, które zamiast w szkole spędzicie w domu, nie zapomnijcie o ćwiczeniach, o sporcie.
Od czego zacząć? Ważna jest codzienna motywacja. "Siedzącą" rozrywkę warto zamienić na ćwiczenia gimnastyczne poranne i wieczorne. Poniżej podaję adres strony internetowej, na której znajdziecie fajne ćwiczenia gimnastyczne do wykonania w domu w formie aplikacji „Ruletka ćwiczeń”.
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Może ktoś z was posiada rowerek stacjonarny, orbitrek, bieżnię, sprzęty te nie powinny być tylko rekwizytem. Pamiętajcie „ W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Matematyka II tydzień (23 – 27.03.2020r.)
Tematy, notatki i zadania należy systematycznie zapisywać w zeszycie przedmiotowym!!!
Klasa VIII (dokładną zawartość pliku prześlę za pomocą Messenger, ponieważ tu nie ma rysunków)
Lekcja 1 (poniedziałek)
Temat: Rodzaje ostrosłupów
Bardzo proszę pod tematem wkleić kartkę, którą przekazałam Wam na ostatniej lekcji tj. 11.03.20r. (kartka A4, na której pierwszy rys. to budowa ostrosłupa) oraz otworzyć i zapoznać się z prezentacją pt: Ostrosłupy (slajd 1-17), przekazaną na grupie Lekcje matematyki przez Justynę.
Zapoznać się również z prezentacją na stronie gov.pl/zdalne lekcje (lekcja 6/Materiał do zajęć)
https://pistacja.tv/film/mat00522-rodzaje-ostroslupow?playlist=589
https://pistacja.tv/film/mat00531-rysowanie-ostroslupow?playlist=589
Następie:
Napisać notatkę
Ostrosłup jest figurą przestrzenną, w której podstawą może być dowolny wielokąt, a ścianami bocznymi są trójkąty o wspólnym wierzchołku.
Zdanie domowe w zeszycie:
1. Narysuj ostrosłup prawidłowy trójkątny, czworokątny i sześciokątny według wzoru podanego na slajdzie 17. W ostrosłupie prawidłowym sześciokątnym zaczynamy od rysowania podstawy oraz przynajmniej dwóch dłuższych przekątnych. Punkt przecięcia się tych przekątnych wyznacza nam spodek wysokości.
2. Podręcznik: ćwiczenie 4 str. 170
Zadanie: 3, 5 str.170
Co macie umieć!!!
Definicja ostrosłupa
Budowa ostrosłupa
Co nazywamy spodkiem wysokości
Kiedy ostrosłup jest prosty / kiedy jest prawidłowy
Co to jest czworościan / czworościan foremny
Co to jest wysokość ostrosłupa
Jak rysujemy ostrosłup prawidłowy trójkątny, czworokątny i sześciokątny
Lekcja 2 (wtorek)
Temat: Długości odcinków w ostrosłupach
Bardzo proszę zapoznać się z prezentacją pt: Ostrosłupy (slajd 18-21), przekazaną na grupie Lekcje matematyki przez Justynę.
Przeanalizować z podręcznika:
Przykład 1 str. 195
Przykład 2 str. 196
Bardzo proszę powtórzyć wzory na przekątną kwadratu i wysokość trójkąta równobocznego oraz twierdzenie Pitagorasa
notatka:
wzór na przekątną kwadratu:
wzór na wysokość trójkąta równobocznego:
Zadanie domowe w zeszycie:
Podręcznik: ćwiczenie 1 str.196
ćwiczenie 2 str.196
zadanie 1,2 str. 197
Lekcja 3 (środa)
Temat: Objętość ostrosłupa. Wprowadzenie.
Bardzo proszę zapoznać się z prezentacją na stronie gov.pl/zdalne lekcje (lekcja 9/Materiał do zajęć)
https://pistacja.tv/film/mat00523-objetosc-ostroslupa?playlist=589
Napisać notatkę:
Przeanalizować z podręcznika:
Przykład 1 str. 200
Przykład 2 str. 200
Zadanie domowe w zeszycie:
Podręcznik: ćwiczenie 1 str.200
ćwiczenie 2 str.201
zadanie 1,2,3 str. 201
Lekcja 3 (czwartek)
Temat: Objętość ostrosłupa. Utrwalenie i powtórzenie wiedzy.
Bardzo proszę zapoznać się z prezentacją na stronie gov.pl/zdalne lekcje (lekcja 10/Materiał do zajęć1,2)
https://www.matmana6.pl/objetosc-ostroslupa
https://matfiz24.pl/bryly/ostroslupy-zadania
W tym tygodniu również obowiązkowo należy przerobić dwa tematy z Powtórzenia wiadomości ze szkoły podstawowej w podręczniku tj.:
1. Liczby wymierne str. 222-225
Notatka:
Liczby dodatnie: a jest liczbą dodatnią, gdy a > 0.
Liczby ujemne: a jest liczbą ujemną, gdy a < 0.
Liczby niedodatnie: a jest liczbą niedodatnią, gdy a ≤ 0.
Liczby nieujemne: a jest liczbą nieujemną, gdy a ≥ 0.
0 nie jest ani liczbą dodatnią ani liczbą ujemną.
2. Praktyczna matematyka str. 226-229
Notatka:
Na stronie cke.gov.pl / Egzamin ósmoklasisty / Materiały dodatkowe / Zestawy zadań powtórkowych macie gotowe testy na każdy dzień z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Na tej też stronie publikowane są odpowiedzi i rozwiązania. Bardzo zachęcam do systematycznego rozwiązywania tych testów, gdyż będzie to idealna powtórka do egzaminu!!!
Polecam również stronę www.gwo.pl zakładka strefa ucznia/szkoła podstawowa i rozwiązywanie testów online (kl.4-8)
Konsultacje grupowe z nauczycielem za pomocą Messenger w godzinach 10.00 – 11.30 grupa „Lekcje z matematyki” (każdy uczeń w tym czasie proszony jest o włączenie komputera na stronie: www.gov.pl/zdalnelekcje oraz rozmowy przez Messenger na telefonie)
Poniedziałek: Justyna, Martyna, Paulina
Wtorek: Kuba, Bartek, Karol, Wiktoria
Środa: Marcin, Daria, Iza
Czwartek: Justyna, Paulina, Martyna
Zapraszam do konsultacji indywidualnych z nauczycielem za pomocą Messenger w godzinach 9.00 – 10.00 lub 11.30 – 12.00 grupa „Lekcje z matematyki” Login: Mat Spm
Ważne! Bardzo proszę o przesłanie mi adresów email na pocztę ela161@op.pl (proszę w temacie napisać swoje imię i nazwisko oraz klasa)
Język polski - tydzień II (23.03. - 27.03.)
Klasa VIII
Temat: Poeta w imieniu pokolenia.
-
Proszę przeczytać wiersz „Z głową na karabinie” -str. 75-76 i odpowiedzieć na pytania:
• co jest tematem wiersza?
• jaka jest zasada kompozycyjna utworu? W tym celu proszę narysować okrąg: w okręgu wpisać to, co dzieje się teraz, a poza kręgiem – to, co wydarzyło się w przeszłości (mogą być cytaty). Potem proszę wypisać uczucia, które towarzyszą osobie mówiącej – w okręgu i poza nim (podpowiedź: zasada kontrastu, opozycje to np. dobro-zło, życie śmierć)
• jaka jest symbolika kręgu w wierszu?
• dlaczego osoba mówiąca nazywa siebie „synem dzikim swego narodu”?
• kto jest podmiotem lirycznym? Czy można go utożsamić z autorem? Uzasadnij.
• napisz, jak rozumiesz poszczególne cytaty:
a) „a ja prześpię czas wielkiej rzeźby/ z głową ciężką na karabinie”
b) „Umrzeć przyjdzie, gdy się kochało/ wielkie sprawy głupią miłością.”( proszę sobie przypomnieć, co mówiliśmy o bohaterach „Kamieni na szaniec” - jakie mieli plany? Przed jakim wyborem stanęli?).
Zadanie: Przypomnij sobie, czym jest liryka bezpośrednia.
Temat: Kto jest bohaterem wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego?
1. Proszę przeczytać wiersz „Elegia o … (chłopcu polskim)” i wykonać polecenia:
• kto mówi w utworze? Które zwroty o tym świadczą?
• kto jest adresatem wypowiedzi? Czy bohater utworu jest bohaterem jednostkowym czy zbiorowym? O czym świadczy wielokropek? (podpowiedź: chłopiec to reprezentant całego pokolenia, które poświęciło swe życie w obronie ojczyzny)
• jakie kolory dominują w wierszu? Z czym się wiążą?
• wskaż kontrasty wykorzystane w wierszu
• komu i dlaczego „serce pękło” w świecie, o którym jest mowa w utworze
• wypisz środki stylistyczne pojawiające się w tekście
-
Wiersz jest odbierany jako lament zrozpaczonej matki nad losem syna. Sformułuj argument uzasadniający, że utwór może się odnosić do każdej matki i każdego „syneczka”, których rozdzieliła wojna.
Zadanie: Wyjaśnij pojęcia: elegia, liryka roli.
Temat: Reportaż z wojennych okopów.
Przeczytaj tekst „ Szkice spod Monte Cassino” , str. 85-87 i wykonaj polecenia:
1. Wypisz elementy świata przedstawionego. Dlaczego autor tak dokładnie podaje stopnie wojskowe, nazwiska, daty?
2. Określ rodzaj narracji. Podaj odpowiednie fragmenty.
3. Napisz, jak zachowywali się Niemcy, których polscy żołnierze odkryli w bunkrze.
4. Odpowiedz, na czym polegał dramatyzm spotkania z Niemcami.
5. Jak Ty postąpiłbyś na miejscu kapitana Weissa ? Uzasadnij swą odpowiedź.
6. Wysłuchaj wykonanie pieśni „Czerwone maki na Monte Cassino”. Wyszukaj i zapoznaj się
z informacjami na temat jej twórców i okoliczności powstania.
Temat (2 godz.): Powstanie warszawskie okiem cywila.
Przeczytaj tekst „Pamiętnik z powstania warszawskiego” , str. 119-122 i wykonaj polecenia:
1. Zapisz krótką informację na temat powstania warszawskiego (kiedy wybuchło, jak długo trwało, jak był jego cel/dlaczego wybuchło).
2. Wypisz najważniejsze informacje na temat utworu – podręcznik, str 119; o lekturze.
3. Ustal, kto jest bohaterem utworu (opisz ich krótko):
a) bohater indywidualny -
b) bohater zbiorowy -
4. Jak mieszkańcy Warszawy traktują się nawzajem? Jakie relacje panują między nimi?
5. Wyjaśnij pojęcie: deheroizacja. Czy pojęcie to można odnieść do bohaterów czytanego fragmentu? Uzasadnij swoje stanowisko.
6. Jaką prawdę o sobie i innych stara się przekazać Miron Białoszewski? (można także zestawić zachowanie bohaterów „Pamiętnika...” z zachowaniem bohaterów „Kamieni na szaniec”).
7. Przyjrzyj się językowi utworu. Dzięki jakim językowym zabiegom wypowiedź staje się dynamiczna?
8. Niezwykłość „Pamiętnika...” polega na tym, że jest on napisany stylem języka mówionego. Wskaż cechy takiego języka, poprzyj je przykładami z tekstu.
Zadanie: 1. Przypomnij sobie, czym jest dziennik i pamiętnik. Zastanów się nad budową utworu.
2. Obejrzyj film „Miasto 44” Jana Komasy.
Uwaga! Bardzo proszę o przesłanie mi Waszych adresów email na pocztę: marzenazelazko@yahoo.pl ( w temacie proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz klasę).
CHEMIA
Klasa VIII
-
Temat: Kwasy karboksylowe – powtórzenie.
https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---budowa/DpOlnp83W
Praca domowa: zadanie 1 i 2 z e-podręcznika.
-
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe.
Podręcznik str. 169-175 oraz e-podręcznik:
https://epodreczniki.pl/a/wyzsze-kwasy-karboksylowe/D2rR5J162
Praca domowa: Opracować w zeszycie temat: „ Gdzie w przyrodzie występują i jakie mają zastosowanie wyższe kwasy karboksylowe” ( Podręcznik str. 174-175)
BIOLOGIA
Klasa VIII
Temat: Konkurencja i pasożytnictwo.
https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/DRye3Ymqf
Praca domowa: Wykonać 4 wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń.
JĘZYK NIEMIECKI - Kl. VIII
Proszę utrwalać materiał z rozdz. 3 „Feiertage und Feste in Deutschland”
Aby utrwalić słownictwo i gramatykę proszę zrobić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.
- zeszyt ćw. str. 52 (cała)
53 (cała)
54 (cała)
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA.
Temat: Edukacja zdrowotna- powtórzenie wiadomości
Odpowiedz na poniższe pytania:
1.Wymień te czynniki i określ w jakim % wpływają one na zdrowie.
2. Uzasadnij stwierdzenie, że zażywanie środków (alkohol, dopalacze, papierosy, narkotyki) szkodzą zdrowiu i podaj po 2 przykłady.
3. Które produkty spożywcze powinny się znaleźć w jadłospisie zdrowo odżywiającej się osoby (8 produktów).
4. Które czynniki ułatwiają komunikację?
5. Jaki jest właściwy udział przekazu werbalnego i niewerbalnego w procesie komunikacji.
6. Do podanych wskaźników podaj po 2 objawy stresu ( wskaźniki fizjologiczne, psychologiczne,behawioralne).
Bardzo proszę o przesłanie odpowiedzi na mój adres emaliowy ewa.hybel@wp.pl do dnia 27,03,2020 (piątek).
Historia Kl. VIII
Zapoznać się z tematami z podręcznika.
1. Bunty społeczne w latach 1968-1970 str. 171
2. PRL pod rządami Edwarda Gierka –str.175
3. Narodziny opozycji politycznej -str. 181
4.Rewolucja Solidarności 1980-1981 -str. 185
5. Stan wojenny w Polsce- str. 189
Uwaga!! Notatki robimy w zeszycie-będą oceniane.
Chemia Klasa VIII
Temat: Metanol i etanol – powtórzenie.
Temat: Porównanie właściwości alkoholi.
https://epodreczniki.pl/a/alkohole---wlasciwosci/Dn8wj39qS
Praca domowa: Polecenie 1.1
Biologia Klasa VIII
Temat: Drapieżnictwo i roślinożerność – powtórzenie.
https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/D17dzZ3q5
Praca domowa: Polecenie 7.1
WOS
1, 2 Temat lekcji: Rodzaje ustrojów politycznych. (dwie lekcje)
Uczniowie mają przerysować do zeszytu tabelę z podr. str. 124 i przeanalizować ją ze zrozumieniem.
Następnie wykonać w zeszycie zad. 1,2,6,8 str. 126-127.
Geografia klasa VIII:
Temat lekcji: Urbanizacja w Ameryce.
Uczniowie po zapoznaniu z treścią podręcznika str. 126- 1131 przepisują pod tematem pojęcia z podr. urbanizacja, wskażnik urbanizacji, aglomeracja, megalopolis.
Klasa VIII – informatyka
Na stronie wydawnictwa Migra opracować temat 13 – Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym
www.Migra – strefa ucznia – wybierz podręcznik -praca samodzielna – temat 13 . – Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym - pobierz temat
zadania: 1, 2, 3
Można pracować w programach online lub pobrać bezpłatnie program i zainstalować
EDB
Temat: Komunikacja interpersonalna - umiejętność radzenia sobie z emocjami i stresem.
Na podstawie informacji z podręcznika (str 99-102) przygotuj odpowiedzi na poniższe pytania. Zapiszcie je w zeszycie do edb. Zadania te będę sprawdzała.
1,Wyjaśnij co to jest empatia?
2,Dlaczego umiejętność radzenia sobie ze stresem jest bardzo ważna.
3, Empatia jakie działania sprzyjają nawiązywaniu kontaktów, a jakie blokują.
4,Wyjaśnij jak rozumiesz pojęcie normy społecznej. Podaj przykład norm obowiązujących w szkole.
5, Jak myślisz czy życie bez określenia norm byłoby możliwe?
w razie pytań piszcie hawelhp@poczta.fm
Fizyka Klasa VIII
1.Podręcznik: zad. 1-3 str. 200
zad. 1-6 str. 204-205
zad. 1-8 str. 205-206.
2.Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika „ Światło i jego właściwości” Następnie proszę zrobić notatkę „ To najważniejsze” podr.str. 217. Proszę również zapoznać się z materiałem na stronie : https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc-zjawisko-powstawania-cienia-i-polcienia/DPLlutABx i wykonać ćwiczenia online.
Matematyka Klas VIII
Dział : Powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej
Podręcznik: str. 222 - 263 !!!!!
Zapoznać się z przesłaną na maila prezentacją „Ostrosłupy” oraz przekazaną na lekcji notatką na kartce.
Rozwiązywać przykładowe testy egzaminacyjne na stronie www.oke.krakow.pl zakładka Arkusze egzaminacyjne/ Egzamin ósmoklasisty/ Egzamin gimnazjalny. Zachęcam również do korzystania ze strony www.gwo.pl zakładka strefa ucznia/szkoła podstawowa i rozwiązywania testów online.
Uczniowie klasy VIII mogą konsultować się indywidualnie lub grupowo z nauczycielem (max 3 os.) za pomocą Messenger, najlepiej w godzinach 10.00 – 12.00. Grupa „Lekcje z matematyki”
Język angielski - Klasa VIII,
Tak jak ustalaliśmy przerabiacie dwa kolejne działy repetytorium.
Dodatkowo do obejrzenia materiały lekcyjne video:
https://www.youtube.com/watch?v=2IA-6D-0ei0
https://www.youtube.com/watch?v=QTQb42w7oig
https://www.youtube.com/watch?v=qoXEk0lBaqg
https://www.youtube.com/watch?v=grlzfZFs0T0
https://www.youtube.com/watch?v=2_pZWdF7ujA
https://www.youtube.com/watch?v=qhQ1_Y5l2Qk
https://www.youtube.com/watch?v=QvVFepxF1rI
https://www.youtube.com/watch?v=fWafoyMV9ug
https://www.youtube.com/watch?v=nFdXIenda98
https://www.youtube.com/watch?v=iqeghm8Uut8
https://www.youtube.com/watch?v=ohDL7qy-yow
https://www.youtube.com/watch?v=ttUbJjKBncQ
https://www.youtube.com/watch?v=7Mni3yDpIWo
https://www.youtube.com/watch?v=_8ObuO5neR0
Od 15.04
https://www.egzamin-osmoklasisty.pl/88-test-osmoklasisty-jezyk-angielski-probny-nr-1.html
https://www.egzamin-osmoklasisty.pl/96-test-osmoklasisty-jezyk-angielski-probny-nr-2.html
Od 27.04
Podręcznik:
Str 92 cała
Str 93 cała ( ćw 10 piszemy w wordzie i wysyłamy na mojego maila timdemski@o2.pl do poniedziałku 04.05), nie wysłanie = ndst)
Str 94, ćw 1, 2, 5
Str 95, ćw 6,7,8,9,10
Ćwiczenia:
Str 42, ćw 1,2,3,4,5
Język polski:
Informacja dla uczniów klas V-VIII (język polski): W związku z decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych i szkól wyższych, przekazuję zestaw zadań do wykonania w czasie pobytu w domu. Proszę wykonać następujące zadania w zeszycie ćwiczeń – te, których nie wykonywaliśmy w czasie lekcji – ze stron:
klasa VIII – strony: 6-54, 120-144, 180-193, 216-219, 227- 232.
zadanie – do wyboru jeden z tematów (A4):
-
Ludzie pożądają bogactwa i władzy. Rozważ twierdzenie, odwołując się do wybranej lektury obowiązkowej. Wykaż się jej dobrą znajomością. Co najmniej 200 słów. (rozprawka).
2. Wyobraź sobie, że jesteś Jackiem Soplicą. Napisz opowiadanie z elementami opisu przeżyć, w którym przedstawisz własne dzieje. Wykaż, że dobrze znasz treść lektury. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słow. Kolejne zadanie uczniowie klasy VIII otrzymają 24 marca – na grupę klasową (messenger).
Ponadto proszę także korzystać ze stron: lektury.gov.pl, epodreczniki.pl, cke.gov.pl , gwo.pl (strefa ucznia)– jest tam wiele materiałów do ćwiczeń, a także włączać program TVP Kultura – ekranizacje lektur szkolnych... Przypominam również o czytaniu lektur (pozostało 5 tygodni). Informacje te zostały również udostępnione poprzez komunikator messenger – na grupach klasowych.